∆υστύχημα λόγω κινητού; Ισόβια!

Γιατί η Ευρώπη ρίχνει ισόβια σε δυστυχήματα λόγω κινητού τηλεφώνου; ∆εν το βρίσκετε λογικό
εφόσον υπάρξει νεκρός; Τι συμβαίνει με την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ και ουσιών;
Τα ισόβια ως ποινή δίνονται για δολοφονίες. Όταν λοιπόν η ανώτατη ποινή σε περίπτωση θανάτου
στο δρόμο που προκλήθηκε από κινητό τηλέφωνο είναι πλέον τα ισόβια, τι σημαίνει αυτό για τη
χρήση του όταν οδηγούμε;
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η πρώτη χώρα που νομοθετεί τα ισόβια ως τη μέγιστη ποινή σε
αυτοκινητικό δυστύχημα. Μέχρι τώρα η μέγιστη ποινή ήταν τα 14 χρόνια, όμως η βρετανική βουλή
θεωρεί πως μια τέτοια ποινή είναι δυσανάλογη του πόνου που δημιουργεί και της δυστυχίας που
αφήνει.
Το ζήτημα εδώ είναι ότι ο νόμος πλέον δεν θεωρεί έναν τέτοιο θάνατο ως αποτέλεσμα
«δυστυχήματος», αφού η χρήση κινητού τηλεφώνου είναι κάτι που μπορεί να αποφευχθεί, και ως
εκ τούτου η «τύχη», ή η «κακιά στιγμή» δεν είναι κάτι στο οποίο μπορεί να καταλογιστούν ευθύνες.
Και εδώ είναι το ζουμί. Η χρήση κινητού τηλεφώνου είναι πλήρως αποφευχτέα, και άρα είναι
επιλογή του οδηγού να χρησιμοποιήσει τη συσκευή του την ώρα της οδήγησης. Μια τέτοια
επιλογή, θεωρεί ο νόμος, δείχνει αδιαφορία αφού εκθέτει σε θανάσιμο κίνδυνο τους
συνανθρώπους μας.
Μαζί με τη χρήση κινητού, πάνε πακέτο και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών. Εφόσον ο οδηγός επιλέγει να οδηγήσει κάτω από αυτές τις συνθήκες, η ζημιά που προκαλεί δεν θεωρείται ότι γίνεται από αμέλεια,και έτσι η ποινή που επιφέρει το κακούργημα αυτό πλέον φτάνει τα ισόβια.

Είναι σκληρή αυτή η ποινή; Σαφώς, είναι όμως και ένα μήνυμα πως η κοινωνία δεν μπορεί να
δεχθεί την ανευθυνότητα όταν μπορεί να έχει τόσο δραματικές επιπτώσεις, και όταν μπορεί να
αποφευχθεί πλήρως.
Προς την ίδια κατεύθυνση φαίνεται πως κινούνται και οι νομοθεσίες άλλων χωρών όπως η
Ολλανδία, η Γαλλία και το Βέλγιο. Την ίδια στιγμή 12 ευρωπαϊκές χώρες έχουν θέσει σε εφαρμογή
κάμερες που ελέγχουν την χρήση κινητού κατά την οδήγηση, και έχουν διπλασιάσει τα πρόστιμα
και τους πόντους ποινής στο δίπλωμα.
Τι λέτε όμως; Είναι δολοφονική ενέργεια η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, ή η χρήση κινητού κατά την οδήγηση; Είναι υπερβολή τα ισόβια; Όταν χάνεται μια ζωή ενώ θα μπορούσε να είχε σωθεί από μια επιλογή ενός ανθρώπου, μήπως οι νομοθέτες έχουν δίκιο; Τι λέτε;


Τι φταίει που το παρκάρισμα στην πόλη είναι εφιάλτης;

Σκέφτηκες ποτέ τι μπορεί να φταίει που για να πας οπουδήποτε στην πόλη πρέπει να κάνεις
γύρους τόση ώρα πριν βρεις κάπου να παρκάρεις; Είναι τα αυτοκίνητα πολλά; Οι θέσεις λίγες; Τι
φταίει;

Πως γίνεται και ενώ ζούμε στη μόνη χώρα που απολαμβάνει τον παράδεισο της δωρεάν
στάθμευσης, να έχουμε τον καθημερινό εφιάλτη που να βρεις να παρκάρεις; Θα έλεγε κανείς πως
είναι ειρωνικό. Είναι;
Φυσικά το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι στις πόλεις μας έχουν προστεθεί χιλιάδες
αυτοκίνητα, ενώ δεν έχει δημιουργηθεί ούτε ένας καινούργιος δρόμος. Στους ίδιους δρόμους που
φτιάχτηκαν για μια χούφτα αυτοκίνητα, σήμερα πρέπει να παρκάρουμε όλοι. Στους ίδιους δρόμους
που ο χωροτάξης, δηλαδή το δημόσιο, θεωρούσε ότι μπορείς να παρκάρεις έξω από το σπίτι σου.
Κάτι που σταμάτησε να ισχύει πολλά χρόνια πριν ο νομοθέτης προσαρμόσει τη νομοθεσία,
απαιτώντας από κάθε άδεια κατασκευής κτηρίου να προβλέπονται και ανάλογες θέσεις
στάθμευσης εντός του. Κάτι που φυσικά δεν έγινε ποτέ αφού με ένα σωρό παραθυράκια οι
εργολάβοι έκοβαν θέσεις, ή ακόμη χειρότερα θέσεις που προορίζονταν για τους ενοίκους των
διαμερισμάτων νοικιάζονται παράνομα σε τρίτους.
Αυτό όμως είναι ένα από τα προβλήματα. Το άλλο φυσικά είναι ότι στα κέντρα των πόλεων, οι
θέσεις είναι λίγες και τα αυτοκίνητα πολλά. Και έτσι όταν κατέβεις με το αυτοκίνητο να κάνεις μια
δουλειά, ή ψώνια, δεν υπάρχει χώρος ούτε για δείγμα. Βλέπεις πριν πας εσύ να παρκάρεις, έχουν

πάει όλοι όσοι δουλεύουν εκεί. ∆εν είναι ειρωνικό; Να δουλεύεις σε ένα μαγαζί περιμένοντας
πελατεία, και η πελατεία να μην μπορεί να έρθει γιατί έχεις παρκάρει όλη μέρα εκεί που θα
μπορούσαν να παρκάρουν οι πελάτες.
Και όμως συμβαίνει. Και συμβαίνει γιατί απλά η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που μπορείς να
παρκάρεις όπου θέλεις, νόμιμα ή παράνομα, για όση ώρα θέλεις. Και είναι λογικό κάποιος που
δουλεύει 8ωρο, να παρκάρει και το αυτοκίνητό του για τουλάχιστον 8 ώρες, τις χρήσιμες ώρες.
Τις ώρες που στην ίδια θέση θα μπορούσαν να παρκάρουν 8 αυτοκίνητα από μία ώρα το καθένα. Ή
κάπως έτσι.
Η λύση θα ήταν να μην μπορείς να παρκάρεις πάνω από μία ή δύο ώρες, αναλόγως του σημείου.
Ακόμη καλύτερα, να μην μπορείς να παρκάρεις μπροστά από το σπίτι κάποιου άλλου και να τον
αναγκάζεις να κάνει γύρους μέχρι να βρει να παρκάρει, και αυτό πολύ μακριά από το σπίτι του.
Όμως ο έλεγχος κοστίζει, και έτσι το πάρκινγκ δεν μπορεί να είναι δωρεάν. Αυτό το κατάλαβαν οι
πόλεις όλης της Ευρώπης, εκτός από την Ελλάδα. Οι δήμοι προσπάθησαν, αλλά οι αντιδράσεις ήταν
πολλές, κυρίως από τους ανθρώπους που θα επωφελούνταν, που όμως δεν κατανοούν την αιτία
του προβλήματος.
Υπάρχουν φυσικά και άλλα ζητήματα, όπως η βελτίωση των ΜΜΜ για τους εργαζόμενους,
περισσότερα δημοτικά πάρκινγκ (ώστε να έχουν χαμηλές τιμές και να μπορούν να τα ναυλώνουν
εταιρείες για τους εργαζόμενους τους).

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/To-ftaiei-poy-to-parkarisma-sthn-polh-einai-efialths_197749.asp


Αναστολή στις εξετάσεις άδειαςοδήγησης

Κάποιες ημέρες υπομονή θα πρέπει να κάνουν όλοι οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί στο νομό Αττικής,
καθώς ανακοινώθηκε επίσημα η αναστολή των εξετάσεων για απόκτηση άδειας οδήγησης.
Σύμφωνα με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργου Πατούλη αναστέλλονται όλες οι
εξετάσεις αναφορικά με την απόκτηση άδειας οδήγησης, μεταφοράς επικίνδυνων
εμπορευμάτων, ειδικής άδειας ταξί και κάθε άλλου είδους εξέτασης που πραγματοποιούν οι
υπηρεσίες της Γενικής ∆ιεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Η αναστολή θα ισχύσει για τις επόμενες 14 ημέρες.
Με αφορμή τη σχετική απόφαση ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης σε δήλωσή του τόνισε:
«Για εμάς προτεραιότητα αποτελεί η πρόληψη που συμβάλει στην καλύτερη θωράκιση της υγείας
των πολιτών. Θεωρούμε αυτονόητο ότι στο πλαίσιο της εθνικής κινητοποίησης οφείλουν να
διακόψουν κάθε είδους θεωρητικού μαθήματος όλες οι σχολές οδηγών (ΚΘΕΥΟ Κέντρα
Θεωρητική Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών) που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της
Αττικής».

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Anastolh-stis-eksetaseis-adeias-odhghshs_199745.asp