Νέος ΚΟΚ: Όριο 30 χλμ./ώρα στην πόλη, διήθηση για τις μοτοσυκλέτες – Όλες οι αλλαγές

Τα τροχαία ατυχήματα και οι συνέπειες που έχουν για τους εμπλεκόμενους κυρίως σε ότι αφορά τη ζωή και την υγεία τους και στη συνέχεια και από πλευράς οικονομικής ζημιάς, είναι ένα μεγάλο ζήτημα για τη χώρα μας. Στη μείωσή τους θέλει να συμβάλει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που θα μπει σε φάση διαβούλευσης.

Ταυτόχρονα ο καινούργιος KOK θέλει να βοηθήσει και στη μείωση, όσο αυτό είναι εφικτό, της κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος πριμοδοτώντας τη χρήση τόσο των μοτοσυκλετών όσο και των οχημάτων μικρο-κινητικότητας. Στην τελευταία κατηγορία εντάσσονται τα ποδήλατα, συμβατικά ή ηλεκτρικά, και τα ηλεκτρικά πατίνια.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τι προβλέπει νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

autobahn_speed_limits.jpg

Νέα όρια ταχύτητας

Τα όρια ταχύτητας εντός πόλεως μειώνονται από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα γενικά και στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία.

Το μεγάλο ερώτημα εδώ είναι αν η επιβολή του ορίου των 30 χλμ./ώρα θα επιφέρει ή όχι κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάτι που θα αποδειχθεί στην πράξη και αν προκύψει θα αντιμετωπιστεί.

ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Ο ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Κατηγορίες παραβάσεων και αυστηροποίηση ποινών

Με βάση το νέο ΚΟΚ η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων θα γίνεται με βάση την επικινδυνότητά τους. Οι ποινές που προβλέπονται είναι ιδιαίτερα αυστηρές και σε περίπτωση υποτροπής των ίδιων επικίνδυνων παραβάσεων οι ποινές θα πολλαπλασιάζονται.

Αν υπάρχει 3η υποτροπή σε διάστημα πέντε ετών, τότε το δίπλωμα θα αφαιρείται για πέντε χρόνια και ο παραβάτης υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της.

Το δίπλωμα θα αφαιρείται και όταν συμπληρωθούν 25 πόντοι στο point system, ενώ για πρώτη φορά δεν θα υφίσταται για τροχαία παράβαση η αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος, καθώς η ποινή θα εφαρμόζεται στον οδηγό. Σε περιπτώσεις που δεν προκύπτει με σαφήνεια ο παραβάτης, π.χ. σε κλήση από κάμερες,, η ποινή θα επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Συνολικά οι κατηγορίες παραβάσεων είναι τρεις:

  • Ε1, χαμηλή επικινδυνότητα: επιβολή προστίμου 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες.
  • Ε2, μεσαία επικινδυνότητα: πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες.
  • Ε3, υψηλή επικινδυνότητα και αντικοινωνική οδήγηση: ποινές κακουργηματικού χαρακτήρα για σοβαρές παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδοτών και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Προβλέπεται φυλάκιση έως 3 έτη αν προκύπτει κίνδυνος για ξένη περιουσία, φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους αν προκύπτει κίνδυνος για άνθρωπο, κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών για θάνατο ανθρώπου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη. Στις αντικοινωνικές παραβάσεις για τις οποίες θα προβλέπονται οι πολύ αυστηρές ποινές, περιλαμβάνεται και η κίνηση στη ΛΕΑ, η στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ ή σε ράμπα ΑΜΕΑ. Για τις παραβάσεις αυτές υπάρχει πρόβλεψη στον Ποινικό Κώδικα για ποινές κακουργηματικού χαρακτήρα. Προβλέπεται, λοιπόν, φυλάκιση έως 3 έτη αν προκύπτει κίνδυνος σε ξένα πράγματα, φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους αν προκύπτει κίνδυνος για άνθρωπο, κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών για θάνατο ανθρώπου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
ÌÏÔÏ ÐÏÑÅÉÁ ÌÐÑÏÓÔÁ ÓÔÇ ÂÏÕËÇ ÃÉÁ ÔÏÍ ÈÁÍÁÔÏ ÔÏÕ ÁÍÁÂÁÔÇ ÌÇ×ÁÍÇÓ ÁÐÏ ÔÏ ÕÐÇÑÅÓÉÁÊÏ Ï×ÇÌÁ (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Προτεραιότητα και διήθηση για μοτοσυκλέτες

Με βάση το νέο ΚΟΚ για πρώτη φορά η διήθηση των μοτοσυκλετών γίνεται νόμιμη. Με τον όρο διήθηση χαρακτηρίζεται η κίνηση των διτρόχων ανάμεσα στα αυτοκίνητα και θα είναι νόμιμη μόνο όταν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα -π.χ. σε κυκλοφοριακή συμφόρηση ή σε κάποιο φανάρι- και όταν δεν παραβιάζονται τα όρια ταχύτητας.

Επίσης, τα δίκυκλα θα έχουν προτεραιότητα στα φανάρια, θα επιτρέπεται δηλαδή να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα, τόσο για λόγους ασφαλείας όσο και διευκόλυνσης της κυκλοφορίας.

[371561] ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΗΛΕΚΤΙΚΑ ΠΑΤΙΝΙΑ

Χρήση κράνους και αλλαγές στη στάθμευση

Η μη χρήση κράνους θα τιμωρείται πλέον πιο αυστηρά, ενώ σε περίπτωση υποτροπής θα υπάρχει το ενδεχόμενο αφαίρεση αφαίρεσης του διπλώματος για έως και 5 χρόνια.

Οι μοτοσυκλέτες θα σταθμεύουν μόνο κάθετα στο οδόστρωμα, εξοικονομώντας με τον τρόπο αυτό θέσεις για αυτοκίνητα.

Οι ποινές για μη χρήση κράνους αυστηροποιούνται, με κίνδυνο αφαίρεσης της άδειας οδήγησης έως και για 5 χρόνια σε περίπτωση υποτροπής.

Η χρήση κράνους θα ισχύει και για τα οχήματα μικρο-κινητικότητας που με τη μείωση του ορίου ταχύτητα στα 30 χλμ./ώρα μπορούν να κινούνται κανονικά στο οδόστρωμα τηρώντας φυσικά όλους τους κανόνες -κάτι που θα ισχύει και για τα ηλεκτρικά πατίνια που όπως προαναφέραμε σήμερα κινούνται σε ένα καθεστώς ανομίας.

Ειδικά για τα τελευταία πάντως θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η τάση που υπάρχει για την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε αρκετές μεγαλουπόλεις με τελευταία στη σειρά τη Μαδρίτη.

ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Ο ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Τέλος στη Διαγραφή Κλήσεων

Οι κλήσεις θα καταχωρίζονται σε διαδικτυακή πλατφόρμα και οι παραβάτες θα ενημερώνονται άμεσα μέσω SMS, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης για τη διαγραφή τους.

Οι παραβάτες πάντως θα έχουν τη δυνατότητα μέσα σε 7 έως 10 ημέρες να καταθέτουν τις ενστάσεις τους. Εάν αυτές κριθούν βάσιμες οι παραβάσεις και τα πρόστιμα θα διαγράφονται. Αλλιώς θα αναρτώνται απευθείας στον λογαριασμό TAXISnet του παραβάτη οδηγού και εάν αυτός δεν το εξοφλεί εμπρόθεσμα, τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Δημόσιο.

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΜΑΛΙΑΣ -ΚΑΙΡΟΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI)

Ποινές και για Πεζούς

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμα και για πεζούς που καθυστερούν ή παρεμποδίζουν την κυκλοφορία στα πεζοδρόμια, καθώς και για επιβάτες αυτοκινήτων που ανοίγουν τις πόρτες απρόσεκτα.

Πηγή: https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/441288/neos-kok-orio-30-xlm-ora-stin-poli-diithisi-gia-tis-motosykletes-oles-oi-allages