Ταξίδι με diesel ή plug-in; Μπορεί η plug-in υβριδική έκδοση ενός μοντέλου να αποδειχθεί πιο οικονομική στο ταξίδι από την αντίστοιχη diesel; Πότε συμφέρει η μία και πότε η άλλη επιλογή; Τι ισχύει στην πόλη και με τα μοντέλα βενζίνης;
Τα diesel μοντέλα αποτελούν τα κατ` εξοχήν «ταξιδιάρικα» μοντέλα έχοντας το προτέρημα της σημαντικά χαμηλής κατανάλωσης σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Αφενός μεν οι πετρελαιοκινητήρες έχουν χαμηλότερη κατανάλωση από αντίστοιχης ισχύος βενζινοκινητήρες, αφετέρου δε και η τιμή του diesel κίνησης είναι φθηνότερη από της αμόλυβδης. Φυσικά υπάρχουν και οι εναλλακτικές λύσεις της αεριοκίνησης, ωστόσο οι επιλογές σε μοντέλα είναι αρκετά περιορισμένες, συνεπώς δεν θα μας απασχολήσουν επί του παρόντος.
Θα μας απασχολήσει όμως μία νέα τεχνολογία, η οποία συνεχώς κερδίζει έδαφος και νέους υποστηρικτές. Αναφερόμαστε στα plug-in hybrid (PHEV) μοντέλα, τα οποία συνδυάζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες, ικανές να κινήσουν αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο για τουλάχιστον πενήντα χιλιόμετρα.
Ήδη στην ελληνική αγορά έχουν κάνει το ντεμπούτο τους αρκετά plug-in υβριδικά μοντέλα, καθώς εκτός των άλλων, αποτελούν και μία δημοφιλή επιλογή ανάμεσα στους εταιρικούς χρήστες, μιας και επωφελούνται της μηδενικής φορολόγησης και της δυνατότητας έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδα, κατά τον χρόνο πραγματοποίησης της αγοράς, προσαυξημένης κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%).
Η σημασία της διαχείρισης της μπαταρίας
Τα plug-in μοντέλα είναι προγραμματισμένα, ώστε να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο, συνεπώς χρησιμοποιούν κυρίως τον ηλεκτροκινητήρα. Έτσι λοιπόν με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία μπορείτε να πραγματοποιήσετε όλες τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης σχεδόν με αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια. Άρα με μηδενική κατανάλωση και χωρίς ρύπους. Για να ακριβολογούμε το κόστος θα ισοδυναμεί με τις κιλοβατόρες που θα κάψεις. Τα PHEV μοντέλα στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν μπαταρίες με ωφέλιμο φορτίο περίπου 11 με 12 KWh. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι θα εξαντλήσετε όλη την μπαταρία (σ.σ. αφού η αυτονομία αρκεί για 1 ημέρα μετακινήσεων), τότε το κόστος είναι 11 επί την τιμή της κιλοβατόρας. Στην αγορά υπάρχουν πολλοί πάροχοι πλέον και με διαφορετικές χρεώσεις, ωστόσο σε κάθε περίπτωση υπολογίστε περίπου κοντά στο 1 ευρώ και κάτι. Οκ στην πόλη δεν τίθεται θέμα σύγκρισης, τι γίνεται όμως σε ένα ταξίδι, εκεί που δεν θα φτάσει η μπαταρία;