Είναι η στιγμή που πολλοί οδηγοί “τρέμουν”. Η στιγμή του service. Στο άκουσμα της λέξης, χιλιάδες ερωτήματα και σκέψεις περνούν από το μυαλό σου. Πόσο θα κοστίσει; Πού θα βρεις συνεργείο; Πώς θα “εντοπίσεις” το πιο οικονομικό; Τόσα να σκεφτείς, τόσο λίγο χρόνο να οργανωθείς. Τι κάνεις, λοιπόν, σε αυτή την περίπτωση; Πριν σε πιάσει πανικός, ετοιμάσαμε μια λίστα με τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να έχεις υπόψη για το αυτοκίνητό σου και το service του.
#1 “Άκου” το αυτοκίνητό σου
Ας ξεκινήσουμε με κάτι βασικό. Είτε δεις κάποιο πρόβλημα, είτε όχι, το service για το αυτοκίνητό σου είναι απαραίτητο. Όχι επειδή στο λέει ο κατασκευαστής, αλλά η κοινή λογική. Σκέψου ότι το αυτοκίνητό σου κινείται μαζί με όλα τα μηχανικά μέρη του και ελαστικά και ως γνωστόν ό,τι κινείται φθείρεται και ό,τι φθείρεται κάποια στιγμή χαλάει. Σε περίπτωση που αφήσεις το αυτοκίνητό σου να χαλάσει για να γλιτώσεις το κόστος του τακτικού service, να ξέρεις ότι το κόστος της ζημιάς θα είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερο και όχι μόνο οικονομικό. Ένα τακτικό σέρβις θα σου γλιτώσει πολλά χρήματα στην πορεία αλλά και θα μεγαλώσει το προσδόκιμο ζωής αλλά και την αξία μεταπώλησης του ΙΧ σου.
Σε ιδανικές συνθήκες, το service του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται περίπου μια φορά τον χρόνο, ανάλογα φυσικά με τον τύπο του οχήματος ή με την συμπλήρωση περίπου 15.000 με 20.000 χιλιομέτρων. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να θυμάσαι πάντα είναι ότι πρέπει να “ακούς” το αυτοκίνητό σου. Όταν υπάρχει πρόβλημα, υπάρχουν πάντα και σημάδια που “φωνάζουν” ότι κάτι χρειάζεται αλλαγή/αντικατάσταση. Μην τα αγνοείς, δώσε τη σημασία που πρέπει και δεν θα βγεις χαμένο.
#2 Δώσε βάση στο βιβλίο service
Ίσως το πιο παρεξηγημένο “εργαλείο”. Είναι εξαιρετικά απαραίτητο, όμως λίγοι δίνουν τη σημασία που πρέπει στο βιβλίο service που είναι κάτι σαν “Ευαγγέλιο” για το αυτοκίνητό σου. Σε αυτό κρύβεται όλο το ιστορικό του και αποτελεί την “εγγύηση” ότι το όχημα σου επισκέπτεται το συνεργείο για να πραγματοποιεί τους προγραμματισμένους ελέγχους συντήρησης. Θα σου φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε περίπτωση μεταπώλησης, ενώ και ο επόμενος (ή επόμενοι) ιδιοκτήτης σίγουρα θα το εκτιμήσει δεόντως, εφόσον είναι σωστά ενημερωμένο.
Ένα βιβλίο service που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να διαθέτει σφραγίδες και ημερομηνίες από τα συνεργεία στα οποία πραγματοποιήθηκαν οι έλεγχοι, ενώ θα πρέπει να αναφέρονται λεπτομερώς όλα τα ανταλλακτικά που έχουν χρησιμοποιηθεί/αντικατασταθεί. Όσο πιο πολλές λεπτομέρειες, τόσο το καλύτερο.