Πώς η ψηφιακή επανάσταση αλλάζει την οδηγική εμπειρία

Πριν από 10 χρόνια, αν έβλεπες κάποιον σε ένα καφέ με μία μικρή φορητή συσκευή να «σερφάρει» στο Διαδίκτυο ίσως και να νόμιζες ότι βγήκε από το σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Σήμερα, αν βλέπεις κάποιον σε ένα καφέ και δεν τσεκάρει τα μηνύματα του στο Facebook ή στο Instagram, σου κάνει εντύπωση γιατί πολύ απλά όλοι οι υπόλοιποι το κάνουν!

Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αλλάξει άρδην την καθημερινότητα μας και ήταν μάλλον θέμα χρόνου να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οδηγούμε. Για την ακρίβεια, τον τρόπο με τον οποίο «επικοινωνούμε» με το αυτοκίνητο μας. Και ταυτόχρονα η ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στο αυτοκίνητο έχει οδηγήσει και σε άλλες αλλαγές. Για παράδειγμα, για πολλούς οδηγούς η οδική συμπεριφορά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου έχουν μεν σημασία, αλλά εξίσου σημαντικό είναι και το κομμάτι του αποκαλούμενου infotainment (information & entertainment). Ο οδηγός θέλει πλέον να έχει άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για το όχημα αλλά και το περιβάλλον, την κυκλοφοριακό φόρτο και άλλα τέτοια δεδομένα, όπως θέλει επίσης και ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας. Πλέον, οδηγική εμπειρία δεν περιορίζεται μόνο στο να έχεις ένα αυτοκίνητο που να στέκεται εξαιρετικά στο δρόμο και να σε μεταφέρει στον προορισμό σου με ταχύτητα και ασφάλεια. Θέλεις ένα όχημα με το οποίο να έχεις προσωπική και άμεση επαφή με την πρόσβαση στο Διαδίκτυο να είναι εκ των ουκ άνευ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πάρει το μήνυμα και προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Και μία από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυτοκινητοβιομηχανίας που δίνει μεγάλη έμφαση στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και υπηρεσιών προκειμένου να προσφέρει βελτιωμένη εμπειρία σε όλα τα επίπεδα είναι η Mercedes – Benz. Μία αυτοκινητοβιομηχανία που στο παρελθόν χαρακτηριζόταν ως αρκετά συντηρητική παρά το γεγονός ότι είχε την τάση να ενσωματώνει ουκ ολίγες καινοτομίες.

Για να κατανοήσει κανείς το νέο μοντέλο οδήγησης και το πώς αλλάζει η οδηγική εμπειρία, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να καθίσει στη θέση του οδηγού σε ένα από τα μοντέλα της καινούριας A-class της Mercedes. Και ακόμη καλύτερο να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης σειράς. Πολύ απλά, δεν περιορίζεται απλά στο να διαθέτει διάφορες λειτουργίες όπως είναι η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας ή το σύστημα προειδοποίησης όταν πλησιάζεις ένα άλλο όχημα στο δρόμο. Ή ακόμη και η κάμερα οπισθοπορείας. Αυτά είναι λειτουργίες που σταδιακά αποτελούν κομμάτια του βασικού εξοπλισμού όλων των αυτοκινήτων.

Η διαφορά στην νέα A-class έγκειται στο κομμάτι της επικοινωνίας του οδηγού αλλά και των επιβατών με το αυτοκίνητο. Η νέα A-class -όπως και σταδιακά όλα τα νέα μοντέλα της Mercedes- ενσωματώνει μία διαδραστική πλατφόρμα που ονομάζεται

MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι το όχημα διαθέτει έναν ψηφιακό βοηθό τον οποίο ενεργοποιείς με τη φράση «Hey Mercedes». Και στη συνέχεια, κάνεις την ερώτηση που θες ή απλά δίνεις την οδηγία που θες. Εξαιρετικά πρακτικό όταν είσαι σε ταξίδι να μπορείς να «κατεβάσεις» τη θερμοκρασία μέσω φωνητικών εντολών ή να ζητήσεις από το αυτοκίνητο σου μέσω φωνής να σου χαράξει την πορεία προς τον προορισμό σου μέσω του προηγμένου συστήματος πλοήγησης, το οποίο είναι συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο και μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες και δεδομένα.

Σημειωτέον πως η νέα A-class έρχεται με ενσωματωμένη SIM κάρτα (σ.σ. για την ακρίβεια είναι μία electronic SIM) μέσω της οποίας ο οδηγός -μέσω του οχήματος- αποκτά πρόσβαση στις υπηρεσίες του Mercedes me. Αν αναρωτιέστε τι είναι το Mercedes me, είναι το brand που χρησιμοποιεί η Mercedes για τις ψηφιακές υπηρεσίες της.

Όμως, το MBUX πάει ένα βήμα πιο πέρα, καθώς προσφέρει ένα είδος «συναισθηματικής» σύνδεσης ανάμεσα στον οδηγό, το όχημα και τους επιβάτες, καθώς διαθέτει δυνατότητα εκμάθησης μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, ως μέρος της φιλοσοφίας Intelligent Drive συναντάμε στη νέα A-Class ένα εξελιγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις και για πρώτη φορά περιλαμβάνεται σε όχημα της κατηγορίας.

Στις νέες Mercedes A-class, ένα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι η οθόνη αφής των 7 ή 10,25 ιντσών που υπάρχει στο εσωτερικό. Και αυτό γιατί εκεί εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Όπως και από εκεί γίνεται και η διαχείριση του συστήματος πολυμέσων και ψυχαγωγίας. Αν και στην A-class, οι σχεδιαστές έκαναν μία έξυπνη κίνηση ενσωματώνοντας πάνω στον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου και δεξιά του οδηγού ένα touchpad αντίστοιχο με εκείνο που έχουμε στους φορητούς υπολογιστές. Η ευκολία που δίνει στον οδηγό για να πλοηγηθεί στο μενού του MBUX είναι εξαιρετική και ιδιαίτερα πρακτική όταν οδηγείς, ιδίως όταν είσαι στον αυτοκινητόδρομο όπου κάθε λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Από πλευράς ψηφιακών υπηρεσιών, η νέα A-class είναι αρκετά «φορτωμένη» και σταδιακά θα προστίθενται διαρκώς νέες εφαρμογές και λύσεις που θα βελτιώνουν ακόμη περισσότερο την οδηγική εμπειρία. Η Mercedes μιλά για προσωποποιημένες υπηρεσίες προς τον οδηγό και συνδεσιμότητα ανά πάσα στιγμή. Κάτι που πετυχαίνει στην νέα A-class. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προσφέρει εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο, έχει πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία του, κινείται γρήγορα και με ασφάλεια αλλά αυτά είναι πράγματα που περιμένεις από τη Mercedes όπως και από άλλα οχήματα που κινούνται στα ίδια επίπεδα τιμής. Η διαφορά είναι πλέον στην εμπειρία που έχει ο οδηγός και τις δυνατότητες που έχει την ώρα που οδηγεί. Πλέον το όχημα μοιάζει να μην είναι κάτι απρόσωπο αλλά ένα αυτοκίνητο με το οποίο ο οδηγός αλληλεπιδρά. Και μαθαίνει ο ένας από τον άλλο, δημιουργώντας μία περισσότερο προσωπική σχέση. Με το αποτέλεσμα να είναι μία μοναδική εμπειρία οδήγησης. Τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.

Πηγή: https://www.cnn.gr/oikonomia/epixeiriseis/story/139745/pos-i-psifiaki-epanastasi-allazei-tin-odigiki-empeiria