Το μέγεθος της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων έχει πλέον περάσει σε άλλο επίπεδο. Οι τρόποι που σκαρφίζονται οι δράστες για να κλέψουν βενζίνη ποικίλουν, με τους πιο συνηθισμένους να είναι αυτοί που ακολουθούν.
Η εικόνα στην αγορά καυσίμων στη χώρα μας μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς ως… ζοφερή. Στην Αττική συγκεκριμένα, όπου σημειωτέων κατοικεί σχεδόν ο μισός πληθυσμός της χώρας, έχει στηθεί ένα μεγάλο πάρτι παρανομιών εις βάρος των πολιτών!
Η πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) αποκάλυψε το μέγεθος αυτής της παρανομίας, πιστοποιώντας, ότι ένα στα τέσσερα πρατήρια καυσίμων κλέβει στην αντλία ποσότητες που φτάνουν έως και στο 24%.
Στην Αττική, όπου πραγματοποιείται πάνω από το 50% των πωλήσεων καυσίμων στη χώρα, με το συνολικό ποσό αυτής της κλοπής να υπολογίζεται σε περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση! Εδώ ταιριάζει γάντι η φράση «κάθε πέρσι και καλύτερα» δεδομένου ότι το 2011 οι πειραγμένες αντλίες στα πρατήρια καυσίμων ανέρχονταν μόλις στο 4%…
Δείτε λοιπόν τις πιο συνηθισμένες μεθόδους κλοπής στα καύσιμα και να θυμάστε πάντα, πως οφείλετε να καταγγείλετε άμεσα το πρατήριο που παρανομεί. Για το καλό όλων των πολιτών…
Πειραγμένο λογισμικό
Η τεχνολογία είναι σύμμαχος όλων. Δεν ξεχωρίζει εάν κάποιος είναι τίμιος ή… απατεώνας. Όποιος μπορεί να τη χρησιμοποιήσει «σωστά» θα αποκομίσει τα μέγιστα οφέλη από αυτήν. Πολλοί λοιπόν πρατηριούχοι ακολουθούν τον εύκολο δρόμο. «Πειράζουν» για την ακρίβεια το λογισμικό στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του πρατηρίου, αυτόν που συνδέεται με τις αντλίες, με το χειριστή, να είναι σε θέση δίνει εντολές είτε μέσω κινητού τηλεφώνου, είτε από έναν «τρίτο» δικό του υπολογιστή, είτε ακόμα και μέσω παράνομων εφαρμογών του διαδικτύου. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργούσαν και σίγουρα λειτουργούν ακόμα πολλά πρατήρια τα οποία βρίσκονται προφανώς πίσω από το οργανωμένο κύκλωμα νοθείας και λαθρεμπορίας καυσίμων στη χώρα μας.
Κλοπή στον μετρητή
Σε αυτήν την περίπτωση πρέπει ο υπάλληλος του πρατηρίου να είναι πολύ καλά εκπαιδευμένος και ένας εν δυνάμει -καλός- ηθοποιός. Δεδομένου ότι καταφέρνει να κλέψει με τόση μαεστρία τον πελάτη μπροστά στα μάτια του. Πως το κάνει; Με πολύ απλό τρόπο. Για παράδειγμα, φθάνει ο οδηγός στο πρατήριο καυσίμων και ζητά από τον υπάλληλο να του βάλει 50 ευρώ βενζίνη. Η πρώτη ατάκα που πρέπει να σας βάλει σε σκέψεις εάν την ακούσετε είναι εάν σας ζητηθεί να μετακινήσετε λίγο πιο μπροστά το αυτοκίνητο σας. Ενδεχομένως σας ζητά κάτι τέτοιο, σε περίπτωση φυσικά που έχετε σταθμεύσει χωρίς να εμποδίζετε, προκειμένου να μην έχετε οπτική επαφή με τον μετρητή.
Άπαξ και δε βλέπετε πόση βενζίνη βάζει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μπορεί εύκολα αντί για το ποσό των 50 ευρώ που του ζητήσατε να σας βάλει… 30 ευρώ. Απαιτείστε οπωσδήποτε απόδειξη. Κατά πάσα πιθανότητα θα σας πουν πως το σύστημα έχει κάποιο πρόβλημα εκείνη τη στιγμή και θα χρειαστεί να περιμένετε κοντά στο δεκάλεπτο για την έκδοση της απόδειξης. Οι περισσότεροι προφανώς θα αποχωρίσουν. Επίσης, μπορεί να έχει έτοιμη μια «50άρα» απόδειξη από προηγούμενο πελάτη που δεν την πήρε. Τσεκάρετε την ώρα που αναγράφει.
Νοθεία με χρήση ουσιών
Μία από τις πιο συχνές καταγγελίες που γίνονται είναι από οδηγούς που λένε πως έβαλαν για παράδειγμα 20 λίτρα καυσίμου και μετά από λίγα χιλιόμετρα έπεσε απότομα η στάθμη του δείκτη. Ή από άλλους, που αναφέρουν ότι γέμισαν ένα ρεζερβουάρ χωρητικότητας 45 λίτρων με 60 λίτρα καυσίμου. Σε αυτές τις περίπτωση υπάρχει προφανώς νοθεία με την προσθήκη ουσιών όπως το τολουόλιο, το βενζόλιο ή το ξυλόλιο που αυξάνει τεχνητά τον όγκο του καυσίμου με αποτέλεσμα μόλις πέσει η θερμοκρασία του έπειτα από λίγα χιλιόμετρα να μειώνεται ραγδαία και η στάθμη του δείκτη.
Αέρας στην αντλία
Το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας εξακολουθεί να περιέχει λίγο καύσιμο, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του όγκου του πλέον είναι αέρας. Γι αυτό άλλωστε και επισκέπτεστε ένα πρατήριο προκειμένου να ανεφοδιαστείτε με καύσιμο.
Όταν λοιπόν ο υπάλληλος του πρατηρίου τοποθετήσει την λαβή της αντλίας στο στόμιο του ρεζερβουάρ, πατά τη σκανδάλη, ώστε το καύσιμο να περάσει μέσα από τον εύκαμπτο σωλήνα και να αρχίσει να γεμίζει το ρεζερβουάρ σας.
Ο αέρας που καταλαμβάνει το χώρο στο ρεζερβουάρ αναρροφάται από τον εύκαμπτο σωλήνα, μέσω της μικρής μεταλλικής οπής που βρίσκεται στο άκρο του ακροφυσίου. Το φαινόμενο ονομάζεται Venturi και ο αέρας μετατοπίζεται επειδή το καύσιμο παίρνει τη θέση του.
Αυτός ο αέρας κυκλοφορεί μέσω του εύκαμπτου σωλήνα και κρατά ανοιχτό ένα έμβολο, μια βαλβίδα μέσω της οποίας κυκλοφορεί το καύσιμο από τη δεξαμενή του βενζινάδικου. Αυτή η βαλβίδα όταν έχει «πειραχτεί» μεταφέρει περισσότερο αέρα αντί για καύσιμο. Απλά και χωρίς πολύ κόπο.
Πηγή: https://www.gocar.gr/news/feed/48671,4_apates_venzinadiko_kleyoyn.html