Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης στην Ελλάδα.
Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης στην Ελλάδα. Ηταν αναμενόμενο να συμβεί, από τη στιγμή που τέθηκε στο νομοσχέδιο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα και για τον λόγο αυτό το θεωρούσαμε δεδομένο.
Το μόνο που περιμέναμε από την ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με την άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ, έως 50 κυβικά εκατοστά) και την άδεια οδήγησης ελαφρού δικύκλου (Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά), ήταν να καταλήξουν οι ασφαλιστικές δικλίδες κι αν κάτι θα άλλαζε ως προς τις προτάσεις της κυβέρνησης.
Τελικά, το μόνο που άλλαξε είναι ότι από 3 ώρες μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης, που θα πρέπει να παρακολουθήσουν οι οδηγοί αυτοκινήτου με δίπλωμα Β, θα πρέπει τελικά να κάνουν 5 ώρες. Πλέον όσοι το επιθυμούν θα έχουν και δίπλωμα για 125 cc με δίπλωμα αυτοκινήτου, αφού ακολουθήσουν την προβλεπόμενη διαδικασία.
Τι επιτρέπει ο νόμος για την ισοδυναμία αδειών οδήγησης
Συγκεκριμένα, βάσει του νέου νόμου επιτρέπεται:
Η οδήγηση μοτοποδηλάτων: (κατηγορία ΑΜ) από οδηγούς που κατέχουν την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από 6 έτη και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
Η οδήγηση ελαφρού δικύκλου: (κατηγορία Α1), μόνο εντός της Ελλάδας από οδηγούς που κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από 6 έτη, έχουν συμπληρώσει την ηλικία 27 ετών και έχουν ολοκληρώσει 5 ώρες σχετικής εκπαίδευσης.
Το νέο πλαίσιο ισοδυναμιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ευρύτερου κλάδου δικύκλων στη χώρα μας, και εναρμονίζεται με ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει εδώ και 15 χρόνια. Έχει εφαρμοστεί με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορα κράτη τηςΕυρωπαϊκής Ένωσης, με διαπιστωμένα οφέλη τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και την οδική ασφάλεια.
«Ο ΣΕΜΕ στέκεται πάντα αρωγός σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει την αστική κινητικότητα και βελτιώνει την οδική ασφάλεια. Θεωρούμε ότι ο νέος νόμος εισάγει και στην χώρα μας μια ισορροπημένη ρύθμιση στο θέμα των ισοδυναμιών, διευκολύνοντας την πρόσβαση των πολιτών σε ένα προσιτό, αποτελεσματικό και ασφαλές μέσο για την αστική μετακίνησή τους. Είμαστε βέβαιοι ότι, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι μακροπρόθεσμα ωφελημένοι από αυτή την ρύθμιση θα είναι η αστική κινητικότητα και η οδική ασφάλεια», αναφέρει ο Σωτήρης Χατζίκος, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του νεοσύστατου ΣΕΜΕ.