Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να προχωρά μεν αλλά με σχετικά αργά βήματα δε αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταστρώνουν ήδη τα σχέδιά τους αναφορικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων. Μεταξύ αυτών και ο όμιλος Volkswagen ο οποίος είναι ξεκάθαρο πως θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση, ενώ πρόσφατα ο επικεφαλής του Herbert Diess αποκάλυψε κάποια νούμερα που εντυπωσιάζουν.
Σύμφωνα με τον Diess λοιπόν στα εργοστάσια του ομίλου ανά τον κόσμο έχει «κρατηθεί» δυναμικό παραγωγής για συνολικά 50.000.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα έχει γίνει και η αγορά των μπαταριών που απαιτούνται, αλλιώς θα ήταν άχρηστα, στους κατασκευαστές συσσωρευτών CATL, LG και Samsung αλλά και την SK Innovation (SKI) με την οποία η συμφωνία κλείστηκε μόλις σήμερα.
H βάση για όλα αυτά τα αυτοκίνητα -ο αριθμός τους είναι έως και τρομακτικός αν αναλογιστεί κανείς πως πέρυσι ο όμιλος πούλησε πέρυσι 10,7 εκατομμύρια οχήματα, μαζί με τα φορτηγά- θα είναι το πλαίσιο MEB. Το οποίο είναι μεταβλητό και έχει εξελιχθεί ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, ενώ ο όμιλος δείχνει πρόθυμος να τον παραχωρήσει και σε άλλους κατασκευαστές.
Όπως είναι σαφές η εκτεταμένη χρήση του πλαισίου αλλά και ο μεγάλος αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακος, οι οποίες θα έχουν σαν αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών κατά 40% σε σχέση με το Ε-Golf. Πολύ ενδιαφέρον επίσης είναι πως στην Volkswagen και τον όμιλό της πιστεύουν πως η ηλεκτροκίνηση θα βάλει ένα φρένο στη δημοτικότητα των SUV. Και αυτό γιατί ένα αντίστοιχου μεγέθους συμβατικό μοντέλο θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία έως και κατά 80 χιλιόμετρα.
Φυσικά αυτό θα αποδειχθεί στην πορεία, ενώ το βέβαιο είναι πως τα 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατανέμονται σε πολλά χρόνια, μιας και ο όμιλος Volkswagen δεν θα πάει ξαφνικά αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Αντίθετα θα εξακολουθήσει να εξελίσσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μιας και υπάρχουν χώρες που η καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης θα καθυστερήσει λόγω απουσίας ή χαμηλού ρυθμού ανάπτυξης των υποδομών.