Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι η Toyota, αυτός ο κολοσσός της βιομηχανίας αυτοκινήτου, εμμένει στην επιλογή της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, μέσω του Mirai.
Ωστόσο, οι εποχές αλλάζουν, όπως και τα δεδομένα, που θέλουν την ηλεκτροκίνηση να είναι προ των πυλών, κυρίως στην Ευρώπη, που θέλει να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων και το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Και η Toyota, για να είναι ανταγωνιστική στη γηραιά ήπειρο, μπήκε στη διαδικασία να κατασκευάσει κι αυτή μοντέλα ηλεκτροκίνητα, που χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: FCEV – υδρογονοκίνητα, BEV – αμιγώς ηλεκτρικά, PHEV – υβριδικά (plug-in) με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό μοτέρ που φορτίζεται από πρίζα, HEV – υβριδικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μπαταρία/γεννήτρια.
Η Toyota παρουσίασε ήδη από το 1997 αυτοκίνητο HEV, ενώ από το 2014 λανσάρισε υδρογονοκίνητο FCEV. Από το 2020 θα πουλά 10 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα BEV (αρχικά από την Κίνα), ενώ περίπου το 2025, η ηλεκτροκίνηση θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα μοντέλα της μάρκας. Η Toyota υπολογίζει ότι το 2030 θα πουλά πάνω από 4,5 εκατ. οχήματα HEV και PEHV καθώς και πάνω από 1 εκατ. οχήματα BEV και FCEV, ενώ θέτει ω στόχο το 2050 μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Πρόγευση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της, έδωσε η Toyota τον περασμένο Απρίλιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης. Η Toyota, ξεκινά από την Ιαπωνία το λανσάρισμα εξαιρετικά μικρών ηλεκτρικών BEV οχημάτων, ενώ παράλληλα εξελίσσει τις μπαταρίες, ώστε να είναι πιο αποδοτικές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, το 2018 πουλήθηκαν 32.000 ηλεκτρικά BEV οχήματα στη Γαλλία (1,5% της αγοράς), 37.300 στη Γερμανία (1,1%), στη Νορβηγία 46.000 (31,2%), 228.600 στις Η.Π.Α. (1,3%) και στην 707.800 στην Κίνα (3,3%). Συνολικά, παγκοσμίως πουλήθηκαν 1,21 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία, βέβαια, είναι πολύ λίγα σε σχέση με την αγορά.
Η Toyota, σε αυτό το πλαίσιο, διαμορφώνει το σκεπτικό της όχι μόνο κατασκευάζοντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αναζητώντας συνεργάτες για μια καλύτερη κοινωνία και προσιτές τεχνολογίες κατασκευής και χρήσης νέων μοντέλων, όπως για παράδειγμα εκτός από τις πωλήσεις, η μίσθωση, η κοινοχρησία, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, η παραγωγή και ανακύκλωση μπαταριών.
Στα μικρά, πολύ συμπαγή ηλεκτρικά πόλης, η Toyota θα λανσάρει μοντέλα με βάση το concept i-Ride, που παρουσίασε στο Τόκιο το 2017. Το ένα από αυτά θα είναι διθέσιο, μήκους 2,5 μ., με 100 χλμ. αυτονομίας κίνησης και 60 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Επίσης, θα λανσάρει ένα μοντέλο i-Road, για έναν ή δύο επιβάτες, με δύο τροχούς μπροστά και έναν πίσω, που θυμίζει σκούτερ Piaggio MP3, αλλά με κλωβό. Θα έχει μήκος κοντά στα 2,4 μ., αυτονομία 50 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα 60 χλμ./ώρα.
Εξάλλου, θα παρουσιάσει κι ένα ηλεκτρικό σκούτερ (πατίνι), με έναν τροχό μπροστά και δύο πίσω, βασισμένο στο πρωτότυπο i-Walk του 2017. Εχει ύψος 1,2 μ., πλάτος 45 εκ. και μήκος 60 εκ. Η μέγιστη ταχύτητα θα φθάνει έως 10 χλμ./ώρα και η αυτονομία κίνησης τα 14 χλμ. Το 2021 θα λανσάρει ανάλογο ηλεκτρικό σκούτερ, αλλά με κάθισμα και παρόμοιο που θα είναι για να εφαρμόζεται αναπηρικό καροτσάκι.
Για τη διεθνή αγορά (Κίνα, Η.Π.Α., Ευρώπη), τα ηλεκτρικά που θα λανσάρει η Toyota, θα είναι σε κάθε κατηγορία: συμπαγή, sedan, crossover, SUV και minivan. Θα βασιστεί σε συνεργασίες με Suzuki και Daihatsu, ενώ θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα (e-TNGA) της Subaru, και θα παρουσιάσει προσθιοκίνητα, πισωκίνητα και τετρακίνητα οχήματα, ανάλογα το που θα είναι τοποθετημένοι οι ηλεκτροκινητήρες.
Εξάλλου, η Toyota προχωρά στην παραγωγή μπαταριών, τόσο για δική της χρήση όσο και για πωλήσεις σε άλλους κατασκευαστές, ενώ θα προχωρήσει στην παραγωγή του Prius ως plug-in υβριδικό.
Καταλήγοντας, η ιαπωνική μάρκα θα κινηθεί προς τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και συνδεσιμότητας…