Έχουμε αναφέρει πολλές φορές και πλέον είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι, για πολλούς και για διάφορους λόγους ηλεκτρικό. Το θέμα είναι το πότε η ηλεκτροκίνηση θα αποτελεί τη βασική επιλογή.
Για να φτάσουμε μέχρις αυτό το σημείο απαιτείται αρκετός χρόνος ώστε να εξελιχθούν τα διάφορα συστήματα και κατά κύριο λόγο οι μπαταρίες που αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα των ηλεκτρικών μοντέλων. Κυρίως όμως απαιτούνται χρήματα. Πάρα πολλά χρήματα…
Σύμφωνα με έρευνες την επόμενη πενταετία με δεκαετία οι 29 πιο μεγάλοι κατασκευαστές οχημάτων στον κόσμο θα επενδύσουν περίπου 300 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Πόσο τεράστιο και σίγουρα οι περισσότεροι το συγκρίνουμε και με το χρέος της χώρας μας…
Φυσικά η συμμετοχή κάθε κατασκευαστή δεν είναι ισοβαρής. Κάθε άλλο θα λέγαμε, μιας και έχει να κάνει με το μέγεθός τους, τις προοπτικές του, που είναι το κέντρο βάρους των δραστηριοτήτων αλλά και με την τεχνολογία και τεχνογνωσία που ήδη διαθέτει στο συγκεκριμένο τομέα.
Σύμφωνα λοιπόν με τις έρευνες αυτές πρωταθλητής στις «ηλεκτρικές επενδύσεις» θα είναι ο όμιλος της Volkswagen, καθώς τα συνολικά 91 δις δολάρια που προτίθεται να δαπανήσει είναι σχεδόν το 30% του συνόλου των επενδύσεων. Στην δεύτερη θέση ακολουθεί ο επίσης γερμανικός όμιλος της Daimler (Mercedes), αλλά με ένα ποσό -42 δις- που είναι μικρότερο από το μισό αυτού της Volkswage.
Λιγότερα από τα μισά σε σχέση με τη Daimler (20 δις) θα δαπανήσουν οι Νοτιοκορεάτες των Hyundai και Kia που είναι τρίτοι, ενώ πρώτη κινέζικη μάρκα και τέταρτη στη συνολική κατάταξη με 15 δις είναι η άγνωστη στα μέρη μας Changan. Έπεται με 13,5 δις η Toyota που είναι και η πρώτη ιαπωνική μάσκα στο συγκεκριμένο τομέα, ενώ πρώτη αμερικανική είναι η Ford με 11 δις. Ακολουθούν οι Tesla με 10 και η GM με 8 δις, ενώ κάνει εντύπωση πως η ΒMW είναι ουραγός με μόλις 6,5 δις δολάρια.
Στην κατάταξη των χωρών λογικά πρώτη είναι η Γερμανία με με 139 δις και ακολουθούν οι Κίνα (57 δις), ΗΠΑ (39 δις), Ιαπωνία (24,3 δις) και Νότιος Κορέα (20 δις). Η επόμενη ευρωπαϊκή χώρα μετά τη Γερμανία είναι η Γαλλία και αυτή με μόλις 10,8 δις.
Η λογική ερώτηση που προκύπτει από τα παραπάνω είναι σε ποια χώρα θα επενδυθεί η μερίδα του λέοντος αυτού του πακτωλού χρημάτων. Η απάντηση, που αφορά το 45% του αρχικού ποσού των 300 δις, είναι η Κίνα. Και αυτό γιατί η κυβέρνησή της στα πλαίσια της προσπάθειας μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που καταβάλει, δίνει ιδιαίτερα προνόμια στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.