Τα αυτόματα κιβώτια περιλαμβάνονται όλο και περισσότερο στο βασικό εξοπλισμό πολλών νέων αυτοκινήτων. Ο λόγος είναι πως πέρα από την άνεση, ειδικά μέσα στην πόλη και τις μειωμένες φθορές, είναι πλέον τόσο εξελιγμένα που πλεονεκτούν τόσο στην κατανάλωση όσο και στις εκπομπές ρύπων.
Παρόλο που τα αυτόματα κιβώτια παρουσιάζουν όπως είπαμε λιγότερες φθορές χρειάζονται και αυτά προσοχή, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί, προκειμένου να εξασφαλίζεται η μακροζωία τους και να αποφεύγονται επισκευές ή αντικαταστάσεις οι οποίες είναι ιδιαίτερα ακριβές.
Έτσι λοιπόν σε ένα αυτόματο κιβώτιο καλό θα είναι να μην αλλάζει κανείς φορά κίνησης αν το αυτοκίνητο δεν έχει ακινητοποιηθεί πλήρως. Μην επιλέγετε δηλαδή την όπισθεν (R) από το D αν υπάρχει έστω και η παραμικρή μετακίνηση, προκειμένου να μην κάνει η μετάδοση τη δουλειά των φρένων και να φθείρεται. Το ίδιο ισχύει και για την επιλογή της θέσης στάθμευσης του επιλογέα (P), όπου και πάλι για να μην υπάρχουν φθορές το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι ακινητοποιημένο.
Επίσης δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιλέξετε νεκρά (Ν) π.χ. σε κάποιο φανάρι. Δεν υπάρχει καμία μα καμία εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ προκαλούνται και φθορές. Φυσικά το ίδιο ισχύει και όταν κινείστε σε κατηφόρα. Όπως και στα χειροκίνητα κιβώτια η επιλογή της νεκράς δεν επιφέρει εξοικονόμηση καυσίμου καθώς έτσι και αλλιώς διακόπτεται η τροφοδοσία όταν το αυτοκίνητο ρολάρει. Επίσης θα χαθεί πολύτιμος χρόνος αν τυχόν χρειαστεί ισχύς π.χ. για την αποφυγή κάποιου εμποδίου.
Για τυχόν γρήγορες εκκινήσεις το ανέβασμα στροφών με τον επιλογέα στο Ν και η απότομη επιλογή του D δεν είναι καθόλου μα καθόλου καλή ιδέα, μιας και οι φθορές που προκαλούνται με αυτόν τον τρόπο είναι ιδιαίτερα μεγάλες.