Την οδική ασφάλεια δεν θέτουν σε κίνδυνο μόνο όσοι υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας, αλλά και αυτοί που κινούνται με χαμηλές ταχύτητες.
Σχετικά με τα όρια ταχύτητας στους ελληνικούς δρόμους, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ξεκάθαρος. Οι οδηγοί επιβατικών αυτοκινήτων μπορούν να κινούνται νόμιμα σε αυτοκινητόδρομο που ακολουθεί υψηλά κατασκευαστικά πρότυπα και αποτελείται από τρεις ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία Λ.Ε.Α, σε κάθε κατεύθυνση, με ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ./ώρα.
Σε οδό ταχείας κυκλοφορίας/Εθνική Οδό – δηλαδή σε οδό δύο λωρίδων κυκλοφορίας (μία σε κάθε κατεύθυνση) με ή χωρίς Λ.Ε.Α. (π.χ. Παλαιά Εθνική Οδός – Αθηνών – Θεσσαλονίκης) η μέγιστη ασφαλής ταχύτητα που επιτρέπεται είναι 120 χλμ./ώρα.
Σε αυτούς τους δρόμους ωστόσο, κατά καιρούς έχουμε δει οδηγούς να κινούνται με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα. Κάποιοι θεωρούν ασφαλές να οδηγούν αργά, αλλά αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Αντιθέτως, θέτουν σε κίνδυνο τόσο τον εαυτό τους όσο και τους υπόλοιπους οδηγούς.
Το κατώτερο όριο στον αυτοκινητόδρομο είναι τα 70 χλμ./ώρα
Σύμφωνα με το Άρθρο 20 του ΚΟΚ, ο οδηγός υποχρεούται να μην παρεμποδίζει την ομαλή πορεία άλλων οχημάτων κινούμενος με ασυνήθη βραδύτητα και χωρίς ουσιαστικό λόγο. Με απλά λόγια, αυτός που οδηγεί με ταχύτητα κατώτερη του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου στον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή κάτω από 70 χλμ./ώρα, παραβαίνει τις διατάξεις και του επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε πως, τα ανώτερα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας αναγράφονται σε πινακίδες χρώματος κόκκινο με άσπρο και του ελάχιστου ορίου σε πινακίδες χρώματος μπλε.
Πηγή: https://www.gocar.gr/news/feed/39656,Arga_sthn_e8nikh_odo.html