To ηλεκτρικό, αυτόνομο και πολύ όμορφο e-Legend έχει το DNA του θρυλικού Peugeot 504 Coupe

Στη μακρόχρονη ιστορία της, που φτάνει τα 120 έτη, η Peugeot έχει να επιδείξει πολλά και σημαντικά μοντέλα. Ένα από τα σπουδαιότερα από αυτά είναι και το 504 που ακόμα και σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα βασικά μεταφορικά μέσα στην Αφρικανική Ήπειρο. Κάτι που βέβαια αποδεικνύει την ιδιαίτερη αντοχή του στο χρόνο αλλά και τις περιορισμένες ανάγκες συντήρησής του.

Από τις πολυάριθμες παραλλαγές του 504 αυτή που ξεχωρίζει με το ιδιαίτερο στυλ, την κομψότητα και τη σπανιότητά της είναι η κουπέ. Σχεδιασμένο από το ιταλικό στούντιο του Pininfarina το Peugeot 504 Coupe ήταν ίσως το πιο premium γαλλικό μοντέλο της εποχής του (κατασκευαζόταν από το 1969 έως και το 1983), στην πορεία είχε αποκτήσει και εξακύλινδρη έκδοση, ενώ είχε πολλούς φανατικούς οπαδούς. Μεταξύ αυτών και ο Enzo Ferrari, ο ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας που είναι η πιο διάσημη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Αυτό το iconic μοντέλο λειτούργησε ως πρότυπο για τους σχεδιαστές του πρωτότυπου e-Legend που θα βρίσκεται στο περίπτερο της Peugeot στην έκθεση στο Παρίσι. Η μεταφορά DNA από το αρχέτυπο που έχει εμφανιστεί πριν από μισό αιώνα στο σύγχρονο concept car, που επίσης φέρει την υπογραφή Pininfarina, είναι εμφανής τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Ακόμα και το λογότυπο της μάρκας είναι αυτό που χρησιμοποιούσε πριν από 50 χρόνια, ενώ από την άλλη στοιχεία όπως τα πίσω φώτα που προέρχονται από τα 3008 και 5008, αποτελούν τα σημεία εναρμονισμού του με τα σύγχρονα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας.

Το εσωτερικό με τη χαρακτηριστική διαμόρφωση των καθισμάτων παραπέμπει στην εποχή που το 504 Coupe μεσουρανούσε, ενώ ταυτόχρονα το e-Legend είναι high tech. Με πάμπολλες οθόνες -υπάρχουν δύο «μικρές» 12,0’’ στα σκιάδια, δύο μεγαλύτερες 29,0’’ στις πόρτες και μία τεράστια 49,0’’ μπροστά από τον συνοδηγό- και βέβαια δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης. Στην περίπτωση αυτή το τιμόνι «χάνεται», προκειμένου να μεγαλώσει και άλλο ο χώρος το εσωτερικό.

PEUGEOT E LEGEND 11a

To e-Legend έχει και δυνατότητες αυτόνομης κίνησης. Όσο για τη σχεδίαση του εσωτερικού του με τις βελούδινες επενδύσεις των καθισμάτων παραπέμπει άμεσα στα ΄70s, όταν το αρχέτυπο 504 Coupe ήταν το πιο upper class γαλλικό μοντέλο. Πηγή: Peugeot.

Το πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο της Peugeot είναι φυσικά και ηλεκτρικό, κάτι που πέρα από το e στην ονομασία του γίνεται σαφές και από την κλειστή του μάσκα. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 426 ίππους και 800 Nm, κινεί τους πίσω τροχούς και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 100 kWh, που με βάση τον κύκλο WLTP εξασφαλίζει μια αυτονομία περίπου 600 χιλιομέτρων. Αν υπάρχει διαθέσιμος υπερ- ταχυφορτιστής -οι Γάλλοι δεν έχουν ανακοινώσει εδώ λεπτομέρειες- μέσα σε 25 λεπτά της ώρας οι μπαταρίες αποκτούν ενεργειακό περιεχόμενο για να καλυφθούν μέχρι και 500 χιλιόμετρα.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι βέβαια αν υπάρχει μια πιθανότητα να δούμε το Peugeot e-Legend σε δημόσιους δρόμους, ως μοντέλο παραγωγής. Στη μορφή που το βλέπουμε τώρα πολύ δύσκολα. Σε κάποια άλλη, που θα βρίσκεται πιο κοντά στα τρέχοντα δεδομένα, μακάρι. Κυρίως γιατί ένα τόσο όμορφο σχήμα είναι κρίμα να παρουσιαστεί σε μια έκθεση και μετά να καταλήξει, στην καλύτερη, σε κάποιο μουσείο.

 

Πηγή: https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/147610/to-ilektriko-aytonomo-kai-poly-omorfo-e-legend-exei-to-dna-toy-thrylikoy-peugeot-504-coupe