Οι καλύτερες πόλεις για τους οδηγούς στον κόσμο – Σε ποια θέση είναι η Αθήνα;

Η κυκλοφορία στις πόλεις είναι εξ ορισμού δύσκολη, μιας και ο αριθμός των αυτοκίνητων είναι μεγάλος, ενώ εξίσου μεγάλος είναι και ο αριθμός των πεζών, των μοτοσυκλετιστών, ενίοτε και των ποδηλατών. Από κει και πέρα ρόλο παίζουν οι υποδομές, η κατάσταση των δρόμων και άλλα πολλά, με αποτέλεσμα σε κάποιες πόλεις στον κόσμο να χαίρεσαι πραγματικά να οδηγείς και σε κάποιες άλλες να τα βάζεις με την κακή σου τύχη που ζεις ή που βρέθηκες εκεί.

Με βάση λοιπόν έρευνα στην οποία μετείχαν 6.000 άτομα της γαλλικής εταιρείας Mister Auto, που εμπορεύεται online ανταλλακτικά και είναι μέλος του ομίλου της PSA οι δέκα καλύτερες πόλεις, από συνολικά 100 αστικά κέντρα για τα οποία υπήρχαν στοιχεία, για οδηγούς στον κόσμο είναι: το Κάλγκαρι στον Καναδά όπου είχαν γίνει και οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί αγώνες, το Ντουμπάι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Οτάβα, επίσης στον Καναδά, η Βέρνη στην Ελβετία, το Ελ Πάσο στις ΗΠΑ, το Βανκούβερ και πάλι στον Καναδά, το Γκέτεμποργκ στη Σουδία, το Ντίσελντορφ στη Γερμανία, η Βασιλεία στην Ελβετία και το Ντόρτμουντ στη Γερμανία.

Στον αντίποδα οι δέκα χειρότερες πόλεις είναι: η Μουμπάι (Βομβάη) στην Ινδία, το Ουλανμπάτορ στη Μογγολία, η Καλκούτα στην Ινδία, το Λάγος στη Νιγηρία, το Καράτσι στο Πακιστάν, η Μπογκοτά στην Κολομβία, το Σάο Πάολο στη Βραζιλία, η Πόλη του Μεξικό στο Μεξικό, το Ρίο ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία και η Μόσχα.

Στην κατάταξη αυτή η Αθήνα βρίσκεται οριακά εκτός της τελευταίας δεκάδας, στην 90η θέση, μια μόλις πάνω από τη Μόσχα, και δύο θέσεις πιο κάτω από την Κωνσταντινούπολη…

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα κατάταξη είναι για τις πόλεις στην Ευρώπη με τους πιο επιθετικούς οδηγούς. Στην κορυφή η ιταλική Νάπολη, και ακολουθούν το Δουβλίνο και η Βαρσοβία -το φλέγμα των Βορειοευρωπαίων είναι μάλλον μύθος- και στην τέταρτη θέση η Αθήνα. Μπροστά από τη Ρώμη που είναι πέμπτη και οι κάτοικοί της σύμφωνα με την έρευνα είναι ένα κλικ πιο cool από τους Αθηναίους.

Στις πόλεις με τους καλύτερους δρόμους πρώτευσαν τέσσερις ελβετικές πόλεις, η Βέρνη, η Βασιλεία, η Ζυρίχη και η Γενεύη, ακολουθούμενες από τη Σιγκαπούρη. 

Πηγή: https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/197278/poies-einai-oi-kalyteres-poleis-gia-odigoys-ston-kosmo-se-poia-thesi-einai-i-athina


Οι δρόμοι στο άμεσο μέλλον δεν θα έχουν πινακίδες;

Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών και η διασύνδεση που διευρύνεται όλο και περισσότερο, καθώς και οι δυνατότητες επικοινωνίας μεταξύ των αυτοκινήτων, το λεγόμενο V2V (vehicle to vehicle) θα εξασφαλίσουν νέες, ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Οι οποίες μάλιστα μπορούν να οδηγήσουν και σε κατάργηση στοιχείων που σήμερα τα θεωρούμε δεδομένα στην καθημερινότητα των δρόμων.

Στοιχεία όπως οι πινακίδες, που σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στη Μεγάλη Βρετανία και λαμβάνει υπόψη της τόσο τα παραπάνω όσο και την ανάπτυξη και εξάπλωση της αυτόνομης οδήγησης, είναι είδος προς εξαφάνιση.

«Γυμνός αυτοκινητόδρομος» είναι η ονομασία μιας μελλοντικής εθνικής οδού χωρίς σήματα, που πέρα από τις αλλαγές που θα επιφέρει στις συνήθειες των οδηγών θα δημιουργήσει και σημαντικά οικονομικά οφέλη, μιας και όπως και να το κάνουμε το κόστος των πινακίδων και των σημάτων δεν είναι ευκαταφρόνητο. Κάθε άλλο… Ταυτόχρονα και σύμφωνα με τη μελέτη θα αυξηθεί και η ασφάλεια των μετακινήσεων.

Με βάση τα τρέχοντα δεδομένα η συγκεκριμένη μελέτη δείχνει πολύ αισιόδοξη, καθώς προϋπόθεση για να ισχύσει είναι η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης, αν και πιστεύω πως το θέμα για την υλοποίησή της θα είναι ο πολύ μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων με την τρέχουσα, την κλασική τεχνολογία που δεν θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά. Και για τα οποία οι πινακίδες και τα σήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο… 

Πηγή: https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/197540/oi-dromoi-sto-ameso-mellon-den-tha-exoyn-pinakides


Μπήκε στο Πράσινο Ταμείο ο ποδηλατόδρομος Γκάζι-Κηφισιά

Θα έχει μήκος 16,5 km και θα διέρχεται από σταθμούς του ΗΣΑΠ

Τη δέσμευση ποσού 10 εκατ. ευρώ αποφάσισε το Πράσινο Ταμείο για την εκπόνηση μελέτης και την εκτέλεση του έργου του Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα «Γκάζι-Κηφισιά». Με αυτόν θα ολοκληρωθεί ο ενιαίος ποδηλατόδρομος «Φαληρικός Όρμος – Κηφισιά».

Το βόρειο τμήμα θα έχει μήκος 16,5 χιλιόμετρα και η υφιστάμενη μελέτη προβλέπει τη διέλευσή του από τους σταθμούς ΗΣΑΠ Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια (μέσω των οδών Αθηνάς και Γ΄ Σεπτεμβρίου), Περισσός, Πευκάκια, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

Η εκτέλεσή του έργου είχε ανασταλεί εδώ και αρκετά χρόνια και με την απόφαση αυτή το Πράσινο Ταμείο εξασφαλίζει οριστικά τη χρηματοδότησή του.

Στην ίδια συνεδρίαση του Πράσινο Ταμείου, το οποίο τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, συζητήθηκαν διεξοδικά κατατεθειμένες προτάσεις για την ανάπτυξη νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων στη χώρα, που αποτελούν μια από τις βασικές προτεραιότητες της περιβαλλοντικής πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ειδικότερα, αποφασίσθηκε η εξασφάλιση  χρηματοδοτικού εργαλείου μελετών για 2 Διαδρομές στην Ελλάδα που θα διέρχονται από 7 Περιφέρειες της χώρας:

Διαδρομή 1η: θα διέρχεται από την περιφέρεια Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου (βόρεια) και θα καταλήγει στην Αθήνα.

Διαδρομή 2η: θα εισέρχεται από την  Κεντρική Μακεδονία και θα διέρχεται από Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα με κατάληξη πάλι την Αθήνα.

Η συγκεκριμένη απόφαση για τις 2 διαδρομές,  συνδέεται με το ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο που διατρέχει την Ευρώπη, το Eurovelo. Περιλαμβάνει 15 διαδρομές φιλικές στο ποδήλατο, συνολικού μήκους 70.000 χλμ. Από αυτό έχουν ήδη κατασκευαστεί περί τα 45.000 χλμ.

Πηγή: https://www.gocar.gr/news/feed/29299,Mphke_sto_Prasino_Tameio_o_podhlatodromo.html


Εθνικός στόχος: Ηλεκτρικά το 30% των νέων αυτοκινήτων το 2030!

Τα δύο σενάρια που παρουσίασε η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Έως τις 16 Δεκεμβρίου θα παραμείνει σε διαβούλευση το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), το οποίο προηγουμένως είχε εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Πριν τα τέλη του 2019 θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πατήστε εδώ για να δείτε το ΕΣΕΚ και να λάβετε μέρος στη διαβούλευση

«Το νέο ΕΣΕΚ θέτει πιο φιλόδοξους στόχους σε σχέση με το προηγούμενο», δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης. Από την πλευρά της, η Γενικής Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, παρουσίασε αναλυτικά το πλάνο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά.

Καταρτίστηκαν δύο διαφορετικά σενάρια με καταληκτικό έτος το 2030, το πρώτο (σενάριο αναφοράς) με βάση τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς και το δεύτερο (σενάριο εμπροσθοβαρές με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα), το οποίο η κα Σδούκου χαρακτήρισε «φιλόδοξο αλλά ταυτόχρονα και ρεαλιστικό).

Σύμφωνα με το σενάριο Α, το ποσοστό διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων (περιλαμβάνονται τα BEV – αμιγώς ηλεκτρικά και τα PHEV – plug-in υβριδικά) θα ανέρχεται στο 24,1% επί των νέων ταξινομήσεων το έτος 2030, ενώ σύμφωνα με το σενάριο Β στο 30% επί των νέων ταξινομήσεων (τα 82.422 από τα συνολικά 275.133 νέα επιβατικά ΙΧ).

Αναλυτικά τα δύο σενάρια, με τις εκτιμήσεις ανά έτος:

Ερωτηθείσα για το αν θα δοθούν κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από ιδιώτες (π.χ. επιδότηση, δωρεάν στάθμευση, δωρεάν διέλευση από σταθμούς διοδίων κλπ), η Γενική Γραμματέας απάντησε ότι την παρούσα στιγμή δεν είναι έτοιμη να πει αν θα υπάρξουν επιδοτήσεις, καθώς είναι ένα θέμα που εξαρτάται επίσης από τα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών.

Η κα Σδούκου ανέφερε ότι υπάρχει συνεργασία με το ΔΕΔΔΗΕ για να διαπιστωθεί πώς θα επηρεαστεί το δίκτυο της χώρας όσο θα εξαπλώνεται η ηλεκτροκίνηση και θα λειτουργούν σταθμοί φόρτισης. Προς αυτή την κατεύθυνση γερμανική εταιρεία που ανέλαβε σχετική μελέτη κατέθεσε την τεχνική της έκθεση, ενώ μία δεύτερη μελέτη έχει ανατεθεί στο Ινστιτούτο Μεταφορών για τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Όσον αφορά την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από κρατικές υπηρεσίες, τόνισε ότι παλαιά υπουργική απόφαση δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο και θα πρέπει να γίνει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου! Το 2020 πάντως, δήλωσε η κα Σδούκου, η Βουλή αναμένεται να αποκτήσει ηλεκτρικά οχήματα.  

Πηγή: https://www.gocar.gr/news/feed/29304,E8nikos_stoxos_Hlektrika_to_30_twn_newn_.html