∆υστύχημα λόγω κινητού; Ισόβια!

Γιατί η Ευρώπη ρίχνει ισόβια σε δυστυχήματα λόγω κινητού τηλεφώνου; ∆εν το βρίσκετε λογικό
εφόσον υπάρξει νεκρός; Τι συμβαίνει με την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ και ουσιών;
Τα ισόβια ως ποινή δίνονται για δολοφονίες. Όταν λοιπόν η ανώτατη ποινή σε περίπτωση θανάτου
στο δρόμο που προκλήθηκε από κινητό τηλέφωνο είναι πλέον τα ισόβια, τι σημαίνει αυτό για τη
χρήση του όταν οδηγούμε;
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η πρώτη χώρα που νομοθετεί τα ισόβια ως τη μέγιστη ποινή σε
αυτοκινητικό δυστύχημα. Μέχρι τώρα η μέγιστη ποινή ήταν τα 14 χρόνια, όμως η βρετανική βουλή
θεωρεί πως μια τέτοια ποινή είναι δυσανάλογη του πόνου που δημιουργεί και της δυστυχίας που
αφήνει.
Το ζήτημα εδώ είναι ότι ο νόμος πλέον δεν θεωρεί έναν τέτοιο θάνατο ως αποτέλεσμα
«δυστυχήματος», αφού η χρήση κινητού τηλεφώνου είναι κάτι που μπορεί να αποφευχθεί, και ως
εκ τούτου η «τύχη», ή η «κακιά στιγμή» δεν είναι κάτι στο οποίο μπορεί να καταλογιστούν ευθύνες.
Και εδώ είναι το ζουμί. Η χρήση κινητού τηλεφώνου είναι πλήρως αποφευχτέα, και άρα είναι
επιλογή του οδηγού να χρησιμοποιήσει τη συσκευή του την ώρα της οδήγησης. Μια τέτοια
επιλογή, θεωρεί ο νόμος, δείχνει αδιαφορία αφού εκθέτει σε θανάσιμο κίνδυνο τους
συνανθρώπους μας.
Μαζί με τη χρήση κινητού, πάνε πακέτο και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών. Εφόσον ο οδηγός επιλέγει να οδηγήσει κάτω από αυτές τις συνθήκες, η ζημιά που προκαλεί δεν θεωρείται ότι γίνεται από αμέλεια,και έτσι η ποινή που επιφέρει το κακούργημα αυτό πλέον φτάνει τα ισόβια.

Είναι σκληρή αυτή η ποινή; Σαφώς, είναι όμως και ένα μήνυμα πως η κοινωνία δεν μπορεί να
δεχθεί την ανευθυνότητα όταν μπορεί να έχει τόσο δραματικές επιπτώσεις, και όταν μπορεί να
αποφευχθεί πλήρως.
Προς την ίδια κατεύθυνση φαίνεται πως κινούνται και οι νομοθεσίες άλλων χωρών όπως η
Ολλανδία, η Γαλλία και το Βέλγιο. Την ίδια στιγμή 12 ευρωπαϊκές χώρες έχουν θέσει σε εφαρμογή
κάμερες που ελέγχουν την χρήση κινητού κατά την οδήγηση, και έχουν διπλασιάσει τα πρόστιμα
και τους πόντους ποινής στο δίπλωμα.
Τι λέτε όμως; Είναι δολοφονική ενέργεια η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, ή η χρήση κινητού κατά την οδήγηση; Είναι υπερβολή τα ισόβια; Όταν χάνεται μια ζωή ενώ θα μπορούσε να είχε σωθεί από μια επιλογή ενός ανθρώπου, μήπως οι νομοθέτες έχουν δίκιο; Τι λέτε;


Τι φταίει που το παρκάρισμα στην πόλη είναι εφιάλτης;

Σκέφτηκες ποτέ τι μπορεί να φταίει που για να πας οπουδήποτε στην πόλη πρέπει να κάνεις
γύρους τόση ώρα πριν βρεις κάπου να παρκάρεις; Είναι τα αυτοκίνητα πολλά; Οι θέσεις λίγες; Τι
φταίει;

Πως γίνεται και ενώ ζούμε στη μόνη χώρα που απολαμβάνει τον παράδεισο της δωρεάν
στάθμευσης, να έχουμε τον καθημερινό εφιάλτη που να βρεις να παρκάρεις; Θα έλεγε κανείς πως
είναι ειρωνικό. Είναι;
Φυσικά το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι στις πόλεις μας έχουν προστεθεί χιλιάδες
αυτοκίνητα, ενώ δεν έχει δημιουργηθεί ούτε ένας καινούργιος δρόμος. Στους ίδιους δρόμους που
φτιάχτηκαν για μια χούφτα αυτοκίνητα, σήμερα πρέπει να παρκάρουμε όλοι. Στους ίδιους δρόμους
που ο χωροτάξης, δηλαδή το δημόσιο, θεωρούσε ότι μπορείς να παρκάρεις έξω από το σπίτι σου.
Κάτι που σταμάτησε να ισχύει πολλά χρόνια πριν ο νομοθέτης προσαρμόσει τη νομοθεσία,
απαιτώντας από κάθε άδεια κατασκευής κτηρίου να προβλέπονται και ανάλογες θέσεις
στάθμευσης εντός του. Κάτι που φυσικά δεν έγινε ποτέ αφού με ένα σωρό παραθυράκια οι
εργολάβοι έκοβαν θέσεις, ή ακόμη χειρότερα θέσεις που προορίζονταν για τους ενοίκους των
διαμερισμάτων νοικιάζονται παράνομα σε τρίτους.
Αυτό όμως είναι ένα από τα προβλήματα. Το άλλο φυσικά είναι ότι στα κέντρα των πόλεων, οι
θέσεις είναι λίγες και τα αυτοκίνητα πολλά. Και έτσι όταν κατέβεις με το αυτοκίνητο να κάνεις μια
δουλειά, ή ψώνια, δεν υπάρχει χώρος ούτε για δείγμα. Βλέπεις πριν πας εσύ να παρκάρεις, έχουν

πάει όλοι όσοι δουλεύουν εκεί. ∆εν είναι ειρωνικό; Να δουλεύεις σε ένα μαγαζί περιμένοντας
πελατεία, και η πελατεία να μην μπορεί να έρθει γιατί έχεις παρκάρει όλη μέρα εκεί που θα
μπορούσαν να παρκάρουν οι πελάτες.
Και όμως συμβαίνει. Και συμβαίνει γιατί απλά η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που μπορείς να
παρκάρεις όπου θέλεις, νόμιμα ή παράνομα, για όση ώρα θέλεις. Και είναι λογικό κάποιος που
δουλεύει 8ωρο, να παρκάρει και το αυτοκίνητό του για τουλάχιστον 8 ώρες, τις χρήσιμες ώρες.
Τις ώρες που στην ίδια θέση θα μπορούσαν να παρκάρουν 8 αυτοκίνητα από μία ώρα το καθένα. Ή
κάπως έτσι.
Η λύση θα ήταν να μην μπορείς να παρκάρεις πάνω από μία ή δύο ώρες, αναλόγως του σημείου.
Ακόμη καλύτερα, να μην μπορείς να παρκάρεις μπροστά από το σπίτι κάποιου άλλου και να τον
αναγκάζεις να κάνει γύρους μέχρι να βρει να παρκάρει, και αυτό πολύ μακριά από το σπίτι του.
Όμως ο έλεγχος κοστίζει, και έτσι το πάρκινγκ δεν μπορεί να είναι δωρεάν. Αυτό το κατάλαβαν οι
πόλεις όλης της Ευρώπης, εκτός από την Ελλάδα. Οι δήμοι προσπάθησαν, αλλά οι αντιδράσεις ήταν
πολλές, κυρίως από τους ανθρώπους που θα επωφελούνταν, που όμως δεν κατανοούν την αιτία
του προβλήματος.
Υπάρχουν φυσικά και άλλα ζητήματα, όπως η βελτίωση των ΜΜΜ για τους εργαζόμενους,
περισσότερα δημοτικά πάρκινγκ (ώστε να έχουν χαμηλές τιμές και να μπορούν να τα ναυλώνουν
εταιρείες για τους εργαζόμενους τους).

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/To-ftaiei-poy-to-parkarisma-sthn-polh-einai-efialths_197749.asp


Αναστολή στις εξετάσεις άδειαςοδήγησης

Κάποιες ημέρες υπομονή θα πρέπει να κάνουν όλοι οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί στο νομό Αττικής,
καθώς ανακοινώθηκε επίσημα η αναστολή των εξετάσεων για απόκτηση άδειας οδήγησης.
Σύμφωνα με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργου Πατούλη αναστέλλονται όλες οι
εξετάσεις αναφορικά με την απόκτηση άδειας οδήγησης, μεταφοράς επικίνδυνων
εμπορευμάτων, ειδικής άδειας ταξί και κάθε άλλου είδους εξέτασης που πραγματοποιούν οι
υπηρεσίες της Γενικής ∆ιεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Η αναστολή θα ισχύσει για τις επόμενες 14 ημέρες.
Με αφορμή τη σχετική απόφαση ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης σε δήλωσή του τόνισε:
«Για εμάς προτεραιότητα αποτελεί η πρόληψη που συμβάλει στην καλύτερη θωράκιση της υγείας
των πολιτών. Θεωρούμε αυτονόητο ότι στο πλαίσιο της εθνικής κινητοποίησης οφείλουν να
διακόψουν κάθε είδους θεωρητικού μαθήματος όλες οι σχολές οδηγών (ΚΘΕΥΟ Κέντρα
Θεωρητική Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών) που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της
Αττικής».

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Anastolh-stis-eksetaseis-adeias-odhghshs_199745.asp


Το Mercedes Vision AVTR δίνει μια εικόνα του απώτερου μέλλοντος της αυτοκίνησης

H επωνυμία Vision AVTR του εντυπωσιακού, φουτουριστικού πρωτότυπου που παρουσίασε η Mercedes στη φετινή CES σημαίνει αφενός Advanced Vehicle Transformation (σε ελεύθερη απόδοση προηγμένη μεταμόρφωση οχήματος) και αφετέρου προέρχεται από το Avatar. Την επιτυχημένη ταινία του David Cameron, ο οποίος μαζί με την ομάδα του υποστήριξε την αντίστοιχη ομάδα της Mercedes που εξέλισσε το concept. Σκοπός του είναι η προβολή του μέλλοντος της αυτοκίνησης, στο οποίο θα δημιουργείται μια σχέση μεταξύ ανθρώπου, μηχανής και περιβάλλοντος αλλά και η δημιουργία μιας καινούργιας πολυτέλειας, ψηφιακής, αυτή τη φορά, που θα πρέπει να υπάρχει ώστε να εξακολουθεί να υφίσταται διαχωρισμός μεταξύ των πολυτελών και των πιο απλών μοντέλων. Οπτικά αυτό που χαρακτηρίζει το Vision ATR είναι το One Bow Design, η σχεδίαση της μιας καμπύλης που κατορθώνει να δημιουργεί την επιζητούμενη για την περίπτωση φουτουριστική αίσθηση, η οποία είναι ακόμα μεγαλύτερη στο εσωτερικό, όπου το κέντρο όλων είναι μια μονάδα στην κονσόλα, όπου ο οδηγός ακουμπά το χέρι του, αναγνωρίζεται η καρδιακή του λειτουργία και η αναπνοή του και ενεργοποιούνται τα πάντα. Στη συνέχεια μπορεί και αυτός και οι επιβάτες να σηκώσουν το χέρι τους και στην παλάμη να προβάλλεται ένα μενού με διάφορες λειτουργίες. Όπως περιμένει κανείς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τον εσωτερικό διάκοσμο είναι πλήρως ανακυκλώσιμα. Ενδεικτικό για αυτό είναι η χρήση του φυτικού «δέρματος» DINAMICA αλλά και του Karuun, ενός διακοσμητικού ξύλου που χρησιμοποιείται στο δάπεδο και προέρχεται από ένα φυτό που ευδοκιμεί στην Ινδονησία, μεγαλώνει πολύ γρήγορα και κόβεται με το χέρι.   To AVTR διαθέτει και μια νέα τεχνολογία μπαταριών, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά, βασίζεται στην οργανική κυτταρική χημεία και το γραφένιο, που είναι το πιο λεπτό δισδιάστατο υλικό που υπάρχει μέχρι στιγμής και δεν χρειάζεται σπάνιες γαίες ή μέταλλα. Έχει σαφώς μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις κοινές μπαταρίες, η χωρητικότητά της είναι περίπου 110 KWh, φορτίζει ασύρματα μέσα σε 15 λεπτά, εξασφαλίζει αυτονομία 700 χιλιομέτρων και τροφοδοτεί συνολικά 4 ηλεκτροκινητήρες. Οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 350 kW, ελέγχονται μεμονωμένα γεγονός που ευνοεί και τα δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και την οικονομία. Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα οι τροχοί κάθε άξονα να περιστρέφονται είτε με την ίδια είτε με αντίθετη φορά, γεγονός που επιτρέπει στο AVTR να κινείται σαν τον… κάβουρα, υπό γωνία 30 μοιρών. Παράλληλα, το φουτουριστικό πρωτότυπο έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, αφού επικοινωνήσει πρώτα με τον οδηγό του, μέσω 33 πτερυγίων στο πίσω μέρος του που θυμίζουν φολίδες ερπετών. Πηγή: https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/203240/to-mercedes-vision-avtr-dinei-mia-eikona-toy-apoteroy-mellontos-tis-aytokinisis

Παιδιά στο αυτοκίνητο: 12 tips για να ταξιδέψεις με ασφάλεια

Δεν χωρά αμφιβολία πώς η πρόληψη είναι το παν. Γι΄ αυτό όταν ταξιδεύετε με παιδιά στο αυτοκίνητο καλό είναι να τηρείτε τους κανόνες ασφαλείας. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να διαβάσετε τα παρακάτω κείμενο…
  • Ποτέ μη μεταφέρετε νεογέννητο σε καλαθούνα, port-bebe ή στην αγκαλιά σας. Μόνο με τα ειδικά καθίσματα μπορεί να μεταφερθεί ασφαλώς ένα μωρό. 
  • Τα παιδιά (μέχρι 13 ετών) πρέπει να κάθονται πάντα στα πίσω καθίσματα του αυτοκινήτου. Στατιστικές δείχνουν ότι 35% των παιδιών ηλικίας από 13 ετών και μικρότερα, που σκοτώθηκαν σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, κάθονταν στο μπροστινό κάθισμα. Ο κίνδυνος για τα παιδιά στο μπροστινό κάθισμα είναι μεγάλος και προέρχεται από δύο πηγές. Σε περίπτωση σύγκρουσης η μπροστινή θέση είναι η περισσότερο επικίνδυνη. Επιπρόσθετα ο αερόσακος που θα ανοίξει στο μπροστινό κάθισμα μπορεί να προκαλέσει σοβαρές κακώσεις ή και να σκοτώσει το παιδί, ακόμη και σε περίπτωση ατυχήματος που θα συμβεί σε χαμηλές ταχύτητες. 
Μόνο με τα ειδικά καθίσματα μπορεί να μεταφερθεί ασφαλώς ένα μωρό.
  • Ακόμη και για τις πιο σύντομες διαδρομές, ασφαλίστε τα παιδιά σας στα παιδικά καθίσματα. Μην ξεχνάτε το 75% των θανατηφόρων ατυχημάτων συμβαίνουν μέσα στην πόλη. 
  • Ποτέ μην τοποθετείτε το παιδικό κάθισμα σε κάθισμα με ενεργοποιημένο αερόσακο. Σε περίπτωση πρόσκρουσης, ο αερόσακος μπορεί να σκοτώσει το παιδί. 
  • Φοράτε παντού και πάντοτε ζώνη ασφαλείας. Το παράδειγμα είναι η καλύτερη εκπαίδευση. Επιπλέον, οι επιβάτες που δεν είναι δεμένοι, σε περίπτωση πρόσκρουσης μπορεί να τραυματίσουν τους εαυτούς τους ή τους άλλους συνεπιβάτες. 
  • Μην αφήνετε τα παιδιά σας να ανοίγουν τα παράθυρα και να βγάζουν τα χέρια ή το κεφάλι τους έξω, ακόμα και αν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο. 
  • Οι πόρτες του αυτοκινήτου πρέπει να είναι ασφαλισμένες και να ανοίγουν μόνο από έξω. Πολλά παιδιά τραυματίζονται θανάσιμα πέφτοντας έξω κατά τη διάρκεια παιχνιδιού. 
  • Φροντίστε εκ των προτέρων να έχετε κάποια απασχόληση για το παιδί σας στο αυτοκίνητο (μαλακά παιχνίδια, μικρά παραμύθια). 
  • Εάν τα παιδιά γκρινιάζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, συνήθως έχουν κάποιο λόγο. Μπορεί να διψούν, να κρυώνουν ή να ζεσταίνονται ή να έχουν ζαλιστεί από τον ήλιο. Σταματήστε σε ασφαλές σημείο το όχημά σας και φροντίστε τα έως ότου μπορέσετε να συνεχίσετε ήσυχοι την οδήγηση. 
  • Μην αφήνετε τα παιδιά σας μέσα στο αυτοκίνητο ούτε για ελάχιστο χρονικό διάστημα. Η έκθεση του αυτοκινήτου στο ηλιακό φως σε μέρες με ήπιες θερμοκρασίες, μπορεί μέσα σε μισή ώρα να αυξήσει τη θερμοκρασία στην καμπίνα τόσο, που να προκαλέσει το θάνατο.
  • Τα βρέφη και τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στην αύξηση της θερμοκρασίας. Χάνουν αναλογικά περισσότερο νερό λόγω θερμότητας, η θερμοκρασία του σώματός τους αυξάνεται γρηγορότερα και κινδυνεύουν περισσότερο από θερμοπληξία. 
  • Τα παιδιά που κάνουν ποδήλατο ή πατίνια θα πρέπει να φοράνε προστατευτικά (κράνος, επιγονατίδες) και ρούχα με έντονο χρώμα ή ανακλαστικά. 
Πηγή: https://www.caranddriver.gr/stories/arthro/paidia_sto_aytokinito_12_tips_gia_na_taksidepseis_me_asfaleia-7732687/

Μικρά μυστικά για την οδήγηση σε χιόνι και πάγο

Αν ο λόγος είναι ανυπέρβλητος και πρέπει οπωσδήποτε να αφήσετε την ζεστασιά του σπιτιού και να βγείτε με το αυτοκίνητο στους χιονισμένους δρόμους, τότε ακολουθήστε μερικές συμβουλές που ίσως αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες.

Με τις προγνώσεις της Ε.Μ.Υ. να κάνουν λόγο για χιόνια στην Αττική, αν κάποιος με ρωτούσε «ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιβιώσεις σε έναν χιονισμένο ή παγωμένο, ολισθηρό δρόμο;», θα απαντούσα χωρίς δεύτερη σκέψη,ADVERTISING «Μα φυσικά να μην βγεις ποτέ σε αυτόν. Να μείνεις σπίτι». H  αλήθεια είναι ότι εμείς, οι Έλληνες, και ειδικά όσοι διαβιούν στα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και από την Στερεά Ελλάδα και κάτω, δεν έχουν και μεγάλη επαφή με το χιόνι. Από την άλλη, για να μάθεις τα μικρά μυστικά που απαιτούνται για την κίνηση σε τέτοιες συνθήκες, απαιτούνται ιδιαίτερες δεξιότητες και αρκετές ώρες πίσω από το τιμόνι. Έτσι, από τη στιγμή που όλα αυτά δεν υπάρχουν, τι καλύτερο από το να μείνεις στο σπίτι. Και βλέπουμε. Κάποια στιγμή θα σταματήσει να χιονίζει, οι πάγοι θα λιώσουν και οι δρόμοι θα γίνουν ξανά βατοί.ADVERTISING Οπότε, υπομονή. Αν πάλι αποφασίσετε ότι πρέπει, οπωσδήποτε, να βγείτε από το σπίτι, υπάρχουν μερικά μικρά μυστικά για να μην βρεθείτε πάνω σε κάποια κολώνα, μέσα σε ένα χαντάκι, ή στην …αγκαλιά ενός άλλου οχήματος, με απρόβλεπτες συνέπειες. Εδώ και 28 χρόνια, όταν αναφέρομαι στα όσα πρέπει να κάνει ένας οδηγός όταν κινείται σε χιονισμένους ή παγωμένους δρόμους, το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι η εξής φράση: « Θα πρέπει να πατάς τόσο απαλά το γκάζι, έτσι ώστε αν μεταξύ της σόλας του παπουτσιού και του πεντάλ υπήρχε ένα φρέσκο αυγό, να καταφέρεις να μη σπάσει». Κάτι ανάλογο, όπως εύκολα μπορείτε να καταλάβετε, ισχύει και για το πάτημα του φρένου. Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να έχουν εξελιχθεί και  πλέον συστήματα όπως το ABS και το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ΕSP) να κάνουν ασύγκριτα πιο εύκολο το έργο του οδηγού, εν τούτοις, το βασικό ζητούμενο μένει το ίδιο. Όχι απότομες κινήσεις Όταν, λοιπόν, οδηγούμε στο χιόνι, θα πρέπει να είμαστε απολύτως αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνουμε ενώ θα πρέπει να αποφεύγουμε τις απότομες αντιδράσεις. Είτε κατά το στρίψιμο του τιμονιού, είτε στην διάρκεια του φρεναρίσματος, είτε στο πάτημα του γκαζιού. Ακόμη, όταν είστε σταματημένοι και θέλετε να εκκινήσετε, θα πρέπει το πάτημα του γκαζιού να γίνει με απαλό και προοδευτικό τρόπο. Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι τροχοί θα σπινιάρουν και, εξ αιτίας της μεγάλης ολισθηρότητας του οδοστρώματος, το εμπρός ή το πίσω μέρος του αυτοκινήτου (αναλόγως με το ποιοι είναι οι κινητήριοι τροχοί) θα κινείται ανεξέλεγκτο. Σε πολλές περιπτώσεις ίσως είναι απαραίτητο να προσπαθήσουμε να ξεκινήσουμε με δεύτερη ταχύτητα.   Ποτέ δεν σταματάμε στις ανηφόρες Δεν χρειάζεται δα κάποιος να έχει πάρει ντοκτορά στη φυσική για να καταλάβει αυτό που τονίζουμε. Απλά πράγματα είναι. Αν σταματήσεις αυτοκίνητο σε ανηφορικό δρόμο με χιόνι ή πάγο, τότε… να είχαμε να λέγαμε. Είναι από δύσκολο έως απίθανο να καταφέρεις να το κινήσεις ξανά προς τα εμπρός. Έτσι, ίσως χρειαστεί να το αφήσεις να κυλήσει προς τα πίσω και , όταν βρεις το ίσιωμα, να πάρεις φόρα και να προχωρήσεις ξανά στην ανηφόρα. Κατεβαίνοντας τώρα από ένα ύψωμα, δεν αφήνεις ποτέ το αυτοκίνητο χωρίς ταχύτητα και φυσικά, όσο χαμηλότερη είναι η μέση ωριαία ταχύτητα με την οποία κινείσαι, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να φτάσεις σώος και αβλαβής στον προορισμό σου. Τα λάστιχα Από εκεί και πέρα, το να μιλήσουμε για χειμερινά ελαστικά, είναι κάτι που μάλλον δεν ενδείκνυται για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα. Όμως, αν θέλετε να κινηθείτε στο χιόνι και τον πάγο, καλό θα είναι να ξεφουσκώσετε τα λάστιχα, ώστε δημιουργώντας μια μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το δρόμο, να αυξήσετε –όσο αυτό είναι δυνατόν- τα όρια της πρόσφυσης. Πάει, το έχασες; Τι κάνεις; Από τη στιγμή που αποφασίζεις να βγεις από το σπίτι όταν χιονίζει, ένα ενδεχόμενο είναι και να χάσεις, σε κάποια στιγμή, τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Τι κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση; Η απάντηση είναι, τίποτα. Αφήνεις το τιμόνι, αφήνεις τα πεντάλ και περιμένεις που θα σταματήσει το αυτοκίνητο. Αν πατήσεις φρένο, τότε αυξάνεται η δύναμη της ολίσθησης και, ενδεχομένως το αυτοκίνητο να επιταχύνει, αντί να επιβραδύνει. Στρέφοντας το τιμόνι προς άλλη κατεύθυνση, είναι σαν να χρησιμοποιείς … ακυρωμένη πιστωτική κάρτα. Δεν κάνεις απολύτως τίποτα. Αποστάσεις ασφαλείας Αν κινούμενος σε κανονικές συνθήκες η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι για παράδειγμα 5 μέτρα (ας μην ξεχνάμε ότι ρόλο παίζει και η ταχύτητα), με την ίδια ταχύτητα σε ολισθηρό δρόμο με χιόνι ή πάγο, η απόσταση αυτή τριπλασιάζεται. Επίσης, αν σε κανονικό οδόστρωμα ξεκινάς το φρενάρισμα για να σταματήσεις στο φανάρι 10 μέτρα πριν τον σηματοδότη, στον παγωμένο δρόμο αυτό καλό θα είναι να το κάνεις από τα 25-30 μέτρα πριν. Βεβαίως, είναι αυτονόητο, ότι  κινείσαι πάντα με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία ποτέ δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 40-50 χλμ./ώρα. Οι αλυσίδες δεν είναι πανάκεια Είναι γεγονός ότι ελάχιστοι από τους οδηγούς των μεγάλων αστικών κέντρων γνωρίζουν αφενός να τοποθετούν αλυσίδες στα αυτοκίνητά τους και αφετέρου να κινούνται με αυτές. Προκαλεί τον κοινό νου να βλέπεις διάφορους τύπους να κόβουν βόλτες στους καθαρισμένους δρόμους με τις αλυσίδες να κάνουν σαν ερπήστριες τανκ. Μάλιστα κύριοι. Οι αλυσίδες είναι μόνο για τα κομμάτια του δρόμου που είναι χιονισμένα ή παγωμένα. Όταν βγούμε σε οδόστρωμα που έχει καθαριστεί, τότε τις βγάζουμε. Μπορεί να είναι ταλαιπωρία, αλλά αυτό επιβάλει η κοινή λογική, και όχι μόνο. Επίσης, τοποθετούμε πάντα τις αλυσίδες στους κινητήριους τροχούς. Η συμβουλή αυτή απευθύνεται (και) σε κάποιους τζιπάτους των Β.Π. (Βορείων Προαστίων) που το όχημά τους διαθέτει ηλεκτρονική τετρακίνηση και εκείνοι βάζουν τις αλυσίδες στους πίσω τροχούς. Δηλαδή, ενώ οι κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός και οι πίσω ενεργοποιούνται όταν, και αν, το όχημα χάσει την πρόσφυση στο δρόμο, κάποιοι βάζουν αλυσίδες πίσω. Κύριοι(ες), σας είναι άχρηστες. Βεβαίως, θα πρέπει να γνωρίζετε πως όλες οι αλυσίδες δεν κάνουν για όλα τα αυτοκίνητα. Όπως τα ελαστικά έχουν νούμερα και ο κάθε κατασκευαστής επιλέγει τον τύπο που ταιριάζει στο κάθε αυτοκίνητο, έτσι και το κάθε ζευγάρι αλυσίδων ταιριάζει για έναν ορισμένο τύπο (ή τύπους) ελαστικών. Είναι κάτι που αναγράφεται στο κουτί. Καλό θα είναι, πριν βγείτε στο δρόμο, να κάνετε μια πρόβα, έτσι ώστε να μάθετε να τις βάζετε και να τις βγάζετε με σχετική άνεση. Επειδή δε στον δρόμο θα έχει χιόνι ή και πάγο, ένα ζευγάρι γάντια (από αυτά που χρησιμοποιούν οι κηπουροί και αν είναι δυνατόν αδιάβροχο), θα ήταν ότι καλύτερο για την τοποθέτηση και αφαίρεση των αλυσίδων. Καταλήγοντας, επαναλαμβάνω, ότι αν  πραγματικά δεν χρειάζεται να πάτε έξω, μην το κάνετε. Ακόμα κι αν μπορείτε να οδηγείτε καλά στο χιόνι, κρατήστε στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι ενδεχομένως οι άλλοι να μην μπορούν. Πηγή: https://www.news247.gr/autokinito/mikra-mystika-gia-tin-odigisi-se-chioni-kai-pago.6319088.html

Οι καλύτερες πόλεις για τους οδηγούς στον κόσμο – Σε ποια θέση είναι η Αθήνα;

Η κυκλοφορία στις πόλεις είναι εξ ορισμού δύσκολη, μιας και ο αριθμός των αυτοκίνητων είναι μεγάλος, ενώ εξίσου μεγάλος είναι και ο αριθμός των πεζών, των μοτοσυκλετιστών, ενίοτε και των ποδηλατών. Από κει και πέρα ρόλο παίζουν οι υποδομές, η κατάσταση των δρόμων και άλλα πολλά, με αποτέλεσμα σε κάποιες πόλεις στον κόσμο να χαίρεσαι πραγματικά να οδηγείς και σε κάποιες άλλες να τα βάζεις με την κακή σου τύχη που ζεις ή που βρέθηκες εκεί.

Με βάση λοιπόν έρευνα στην οποία μετείχαν 6.000 άτομα της γαλλικής εταιρείας Mister Auto, που εμπορεύεται online ανταλλακτικά και είναι μέλος του ομίλου της PSA οι δέκα καλύτερες πόλεις, από συνολικά 100 αστικά κέντρα για τα οποία υπήρχαν στοιχεία, για οδηγούς στον κόσμο είναι: το Κάλγκαρι στον Καναδά όπου είχαν γίνει και οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί αγώνες, το Ντουμπάι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Οτάβα, επίσης στον Καναδά, η Βέρνη στην Ελβετία, το Ελ Πάσο στις ΗΠΑ, το Βανκούβερ και πάλι στον Καναδά, το Γκέτεμποργκ στη Σουδία, το Ντίσελντορφ στη Γερμανία, η Βασιλεία στην Ελβετία και το Ντόρτμουντ στη Γερμανία.

Στον αντίποδα οι δέκα χειρότερες πόλεις είναι: η Μουμπάι (Βομβάη) στην Ινδία, το Ουλανμπάτορ στη Μογγολία, η Καλκούτα στην Ινδία, το Λάγος στη Νιγηρία, το Καράτσι στο Πακιστάν, η Μπογκοτά στην Κολομβία, το Σάο Πάολο στη Βραζιλία, η Πόλη του Μεξικό στο Μεξικό, το Ρίο ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία και η Μόσχα.

Στην κατάταξη αυτή η Αθήνα βρίσκεται οριακά εκτός της τελευταίας δεκάδας, στην 90η θέση, μια μόλις πάνω από τη Μόσχα, και δύο θέσεις πιο κάτω από την Κωνσταντινούπολη…

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα κατάταξη είναι για τις πόλεις στην Ευρώπη με τους πιο επιθετικούς οδηγούς. Στην κορυφή η ιταλική Νάπολη, και ακολουθούν το Δουβλίνο και η Βαρσοβία -το φλέγμα των Βορειοευρωπαίων είναι μάλλον μύθος- και στην τέταρτη θέση η Αθήνα. Μπροστά από τη Ρώμη που είναι πέμπτη και οι κάτοικοί της σύμφωνα με την έρευνα είναι ένα κλικ πιο cool από τους Αθηναίους.

Στις πόλεις με τους καλύτερους δρόμους πρώτευσαν τέσσερις ελβετικές πόλεις, η Βέρνη, η Βασιλεία, η Ζυρίχη και η Γενεύη, ακολουθούμενες από τη Σιγκαπούρη. 

Πηγή: https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/197278/poies-einai-oi-kalyteres-poleis-gia-odigoys-ston-kosmo-se-poia-thesi-einai-i-athina


Οι δρόμοι στο άμεσο μέλλον δεν θα έχουν πινακίδες;

Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών και η διασύνδεση που διευρύνεται όλο και περισσότερο, καθώς και οι δυνατότητες επικοινωνίας μεταξύ των αυτοκινήτων, το λεγόμενο V2V (vehicle to vehicle) θα εξασφαλίσουν νέες, ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Οι οποίες μάλιστα μπορούν να οδηγήσουν και σε κατάργηση στοιχείων που σήμερα τα θεωρούμε δεδομένα στην καθημερινότητα των δρόμων.

Στοιχεία όπως οι πινακίδες, που σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στη Μεγάλη Βρετανία και λαμβάνει υπόψη της τόσο τα παραπάνω όσο και την ανάπτυξη και εξάπλωση της αυτόνομης οδήγησης, είναι είδος προς εξαφάνιση.

«Γυμνός αυτοκινητόδρομος» είναι η ονομασία μιας μελλοντικής εθνικής οδού χωρίς σήματα, που πέρα από τις αλλαγές που θα επιφέρει στις συνήθειες των οδηγών θα δημιουργήσει και σημαντικά οικονομικά οφέλη, μιας και όπως και να το κάνουμε το κόστος των πινακίδων και των σημάτων δεν είναι ευκαταφρόνητο. Κάθε άλλο… Ταυτόχρονα και σύμφωνα με τη μελέτη θα αυξηθεί και η ασφάλεια των μετακινήσεων.

Με βάση τα τρέχοντα δεδομένα η συγκεκριμένη μελέτη δείχνει πολύ αισιόδοξη, καθώς προϋπόθεση για να ισχύσει είναι η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης, αν και πιστεύω πως το θέμα για την υλοποίησή της θα είναι ο πολύ μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων με την τρέχουσα, την κλασική τεχνολογία που δεν θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά. Και για τα οποία οι πινακίδες και τα σήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο… 

Πηγή: https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/197540/oi-dromoi-sto-ameso-mellon-den-tha-exoyn-pinakides


Μπήκε στο Πράσινο Ταμείο ο ποδηλατόδρομος Γκάζι-Κηφισιά

Θα έχει μήκος 16,5 km και θα διέρχεται από σταθμούς του ΗΣΑΠ

Τη δέσμευση ποσού 10 εκατ. ευρώ αποφάσισε το Πράσινο Ταμείο για την εκπόνηση μελέτης και την εκτέλεση του έργου του Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα «Γκάζι-Κηφισιά». Με αυτόν θα ολοκληρωθεί ο ενιαίος ποδηλατόδρομος «Φαληρικός Όρμος – Κηφισιά».

Το βόρειο τμήμα θα έχει μήκος 16,5 χιλιόμετρα και η υφιστάμενη μελέτη προβλέπει τη διέλευσή του από τους σταθμούς ΗΣΑΠ Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια (μέσω των οδών Αθηνάς και Γ΄ Σεπτεμβρίου), Περισσός, Πευκάκια, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

Η εκτέλεσή του έργου είχε ανασταλεί εδώ και αρκετά χρόνια και με την απόφαση αυτή το Πράσινο Ταμείο εξασφαλίζει οριστικά τη χρηματοδότησή του.

Στην ίδια συνεδρίαση του Πράσινο Ταμείου, το οποίο τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, συζητήθηκαν διεξοδικά κατατεθειμένες προτάσεις για την ανάπτυξη νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων στη χώρα, που αποτελούν μια από τις βασικές προτεραιότητες της περιβαλλοντικής πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ειδικότερα, αποφασίσθηκε η εξασφάλιση  χρηματοδοτικού εργαλείου μελετών για 2 Διαδρομές στην Ελλάδα που θα διέρχονται από 7 Περιφέρειες της χώρας:

Διαδρομή 1η: θα διέρχεται από την περιφέρεια Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου (βόρεια) και θα καταλήγει στην Αθήνα.

Διαδρομή 2η: θα εισέρχεται από την  Κεντρική Μακεδονία και θα διέρχεται από Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα με κατάληξη πάλι την Αθήνα.

Η συγκεκριμένη απόφαση για τις 2 διαδρομές,  συνδέεται με το ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο που διατρέχει την Ευρώπη, το Eurovelo. Περιλαμβάνει 15 διαδρομές φιλικές στο ποδήλατο, συνολικού μήκους 70.000 χλμ. Από αυτό έχουν ήδη κατασκευαστεί περί τα 45.000 χλμ.

Πηγή: https://www.gocar.gr/news/feed/29299,Mphke_sto_Prasino_Tameio_o_podhlatodromo.html


Εθνικός στόχος: Ηλεκτρικά το 30% των νέων αυτοκινήτων το 2030!

Τα δύο σενάρια που παρουσίασε η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Έως τις 16 Δεκεμβρίου θα παραμείνει σε διαβούλευση το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), το οποίο προηγουμένως είχε εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Πριν τα τέλη του 2019 θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πατήστε εδώ για να δείτε το ΕΣΕΚ και να λάβετε μέρος στη διαβούλευση

«Το νέο ΕΣΕΚ θέτει πιο φιλόδοξους στόχους σε σχέση με το προηγούμενο», δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης. Από την πλευρά της, η Γενικής Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, παρουσίασε αναλυτικά το πλάνο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά.

Καταρτίστηκαν δύο διαφορετικά σενάρια με καταληκτικό έτος το 2030, το πρώτο (σενάριο αναφοράς) με βάση τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς και το δεύτερο (σενάριο εμπροσθοβαρές με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα), το οποίο η κα Σδούκου χαρακτήρισε «φιλόδοξο αλλά ταυτόχρονα και ρεαλιστικό).

Σύμφωνα με το σενάριο Α, το ποσοστό διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων (περιλαμβάνονται τα BEV – αμιγώς ηλεκτρικά και τα PHEV – plug-in υβριδικά) θα ανέρχεται στο 24,1% επί των νέων ταξινομήσεων το έτος 2030, ενώ σύμφωνα με το σενάριο Β στο 30% επί των νέων ταξινομήσεων (τα 82.422 από τα συνολικά 275.133 νέα επιβατικά ΙΧ).

Αναλυτικά τα δύο σενάρια, με τις εκτιμήσεις ανά έτος:

Ερωτηθείσα για το αν θα δοθούν κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από ιδιώτες (π.χ. επιδότηση, δωρεάν στάθμευση, δωρεάν διέλευση από σταθμούς διοδίων κλπ), η Γενική Γραμματέας απάντησε ότι την παρούσα στιγμή δεν είναι έτοιμη να πει αν θα υπάρξουν επιδοτήσεις, καθώς είναι ένα θέμα που εξαρτάται επίσης από τα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών.

Η κα Σδούκου ανέφερε ότι υπάρχει συνεργασία με το ΔΕΔΔΗΕ για να διαπιστωθεί πώς θα επηρεαστεί το δίκτυο της χώρας όσο θα εξαπλώνεται η ηλεκτροκίνηση και θα λειτουργούν σταθμοί φόρτισης. Προς αυτή την κατεύθυνση γερμανική εταιρεία που ανέλαβε σχετική μελέτη κατέθεσε την τεχνική της έκθεση, ενώ μία δεύτερη μελέτη έχει ανατεθεί στο Ινστιτούτο Μεταφορών για τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Όσον αφορά την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από κρατικές υπηρεσίες, τόνισε ότι παλαιά υπουργική απόφαση δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο και θα πρέπει να γίνει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου! Το 2020 πάντως, δήλωσε η κα Σδούκου, η Βουλή αναμένεται να αποκτήσει ηλεκτρικά οχήματα.  

Πηγή: https://www.gocar.gr/news/feed/29304,E8nikos_stoxos_Hlektrika_to_30_twn_newn_.html